ترامپ

ترامپ: ممکن است ۵۶۱ سال زندانی شوم

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ادعا کرد ممکن است به ۵۶۱ سال زندان محکوم شود

تصویر روز – دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به کیفرخواست جدید علیه خود ادعا کرد ممکن است به ۵۶۱ سال زندان محکوم شود.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا چهارشنبه شب در بیانیه ای گفت: وزارت دادگستری فاسد آمریکا که تحت کنترل جو سرکش (بایدن) قرار دارد، دوباره بطور غیرقانونی مرا متهم کرد. بر اساس برخی گزارشها ، ممکن است چپ ها مرا به ۵۶۱ سال زندان محکوم کنند. شش برابر حبس ابد!

رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا سپس افزود: چرا آنها دو سال و نیم صبر کردند تا این اتهامات جعلی را در میانه مبارزات انتخاباتی برای سال ۲۰۲۴ مطرح کنند؟ چرا این اتهامات یک روز پس از انتشار رسوایی بزرگ جو بایدن در تالارهای کنگره اعلام شد؟

رئیس جمهور سابق آمریکا سپس خودش در جواب سوالش گفت: پاسخ این است، دخالت در انتخابات!

ترامپ ادامه داد: بی‌قانونی در این آزار و اذیت ترامپ و حامیانش، یادآور آلمان نازی در دهه ۱۹۳۰، اتحاد جماهیر شوروی سابق و دیگر رژیم‌ های خودکامه و و دیکتاتور است.

به گزارش ایرنا، کیفرخواست ۴۵ صفحه ای جدید علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق جنجالی آمریکا، این کشور را به مرحله ای بی سابقه وارد کرده است. قاضی پرونده شورش ۶ ژانویه در جمله ای به یاد ماندنی از حکم خود نوشته است: “روسای جمهور پادشاه نیستند و شاکی رئیس جمهور نیست. “

برای اولین بار، آمریکا قرار است یک رئیس جمهور سابق خود را به دلیل تلاش برای از بین بردن نظام دموکراتیک محاکمه کند. در کیفرخواست علیه ترامپ آمده است، با وجود شکست در انتخابات، “او مصمم بود که در قدرت بماند. “

شبکه خبری سی ان ان آمریکا در این باره نوشت: ترامپ فقط یک رئیس جمهور سابق آمریکا نیست، وی نامزد پیشتاز حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است که نظرسنجی ها نشان می دهد که در یک رقابت فرضی انتخاباتی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برابری می کند.

این کیفرخواست جزئیات یک توطئه ادعایی از سوی ترامپ برای براندازی اراده رای دهندگان در سال ۲۰۲۰ را به صورت واضح توضیح می دهد.

این کیفرخواست اعلام می کند که تلاش ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات، مختل کردن سنت انتقال اختیاری قدرت بین روسای جمهور آمریکا است که برای اولین بار توسط جورج واشنگتن آغاز شد. وی در سال ۱۷۹۶ حاضر نشد یک دور دیگر رئیس جمهور آمریکا شود تا “مردم سرنوشت خود را انتخاب کنند. “

سی ان ان می گوید: اتهامات جک اسمیت بازپرس ویژه آمریکا علیه ترامپ نسبت به دو کیفرخواست قبلی وی مهم‌تر است، زیرا این کیفرخواست از سوی هیئت منصفه بزرگ واشنگتن، ارزش‌های بنیادی آمریکا و زیربنای قانون اساسی این کشور را شامل می شود.

ترامپ در دو پرونده دیگر – مورد اول در منهتن به دلیل اتهامات کلاهبرداری تجاری مربوط به پرداخت پولی پنهانی و دوم به دلیل سوء استفاده از اسناد محرمانه اعلام بی گناهی کرده است و او تخلفات مطرح شده علیه خود پس از انتخابات ۲۰۲۰ را رد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *