دکتر حسن پور
دکتر حسن پور خبر داد:

گسترش فعالیت های برون مرزی بسیج اصناف

دکتر حسن پور: به کوری چشم دشمنان عزاداری‌های دهه اول محرم در کشورمان بسیار پرشورتر از سالهای گذشته برگزار شد

تصویر روز ـ ( حمید طلیمی ) رئیس بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور اعلام کرد: با هوشیاری مردم فهیم کشورمان پروژه دشمنان و شبکه های معاند برای دور کردن مردم ازعزاداری ها محرم شکست خورد.

دکتر غلامرضا حسن پور با بیان این مطلب در نشست هفتگی شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور گفت: رسانه های ضد انقلاب با نزدیک شدن ایام محرم مجموعه ای از برنامه های ضد محرمی را به راه انداختند تا شاید حضور مردم در عزاداری محرم را کم رنگ کنند. اما به کوری چشم دشمنان عزاداری‌های دهه اول محرم در کشورمان بسیار پرشورتر از سالهای گذشته برگزار شد. به گفته وی حضور گسترده و پرشور مردم پاسخ محکمی بود به اقدامات بی‌نتیجه رسانه‌های وابسته به غرب و صهیونیست‌ها برای کاهش حضور مردم در عزاداری‌ها.

گسترش فعالیت های برون مرزی

دکتر حسن پور در ادامه این نشست از آغاز فعالیت های برون مرزی بسیج اصناف خبر داد. وی اظهارداشت: به منظور آشنایی بهتر با ظرفیت های موجود برای توسعه همکاری های تجاری به دو کشور عراق و سوریه سفر کردیم.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد امکان توسعه بیشتر مناسبات تجاری با این دو کشور وجود دارد. لذا برای ایجاد هماهنگی های لازم و همچنین پی گیری مذاکرات صورت گرفته در این سفر کمیته های تخصصی ویژه ای تشکیل شده است.

وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته انشالله پس از اربعین سفر مجددی تحت عنوان اتحادیه بین المللی تجار به کشورهای سوریه و عراق خواهیم داشت.

به گفته وی با هماهنگی های صورت گرفته در این سفر تیم های تخصصی مختلفی در بخش های فنی – مهندسی ‌، کشاورزی ،‌ تولید و …. نیز حضور خواهند داشت.

 پیگیری مصوبات شورای عالی بسیج تجار

سپس علی درویشی رئیس بسیج اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: تلاش داریم با برگزاری مستمر جلسات هفتگی با حضور اعضای شورای عالی بسیج تجار، روند توسعه مناسبات تجاری به ویژه با کشورهای همسایه را پی گیری و اجرایی کنیم.

وی افزود: به منظور بهره مندی از تجربیات فعالان اقتصادی سراسر کشور ، از اتاق های بازرگانی درخواست شده تا ۱۵ نفر از تجار امین هر استان را معرفی نمایند.

به گفته با این اقدام ضمن شناسایی تجار امین ، از دانش و تجربیات این افراد به منظور رفع مشکلات و موانع تجاری هر استان استفاده خواهد شد.

 تشکیل میز های تخصصی عراق ، سوریه و روسیه

در ادامه این نشست آقای یگانه عضو شورای عالی بسیج تجار کشور از امضاء ۳ تفاهم نامه در سفر به کشور عراق خبر داد و اظهارداشت: در این خصوص یک هیات تجاری از اتاق بازرگانی بابل عراق به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی بابل به کشورمان سفر کرده است.

وی افزود: برای آشنایی بهتر این هیات تجاری با ظرفیت ها و پتانسیل های کشورمان ، چندین برنامه کاری از جمله حضور از نمایشگاه صنعت ساختمان ، بازدید از چندین واحد تولیدی در تهران ، قم و همچنین بازدید از برخی واحدهای تولید خراسان رضوی برای این هیات پیش بینی شده است.

به گفته عضو شورای عالی بسیج تجار به منظور تسریع در توسعه مناسبات تجاری با کشورهای عراق ، سوریه و روسیه و همچنین پیگیری توافقات صورت گرفته ، میزهای تخصصی ویژه ای برای این منظور تشکیل و مسئولان این میز ها نیز معرفی شده اند.

در ادامه این نشست اعضای شورای عالی بسیج تجار کشور در خصوص رفع برخی مشکلات و موانع تولید و صادرات و همچنین مسایل اقتصادی روز نظرات و پیشنهادات خود را ارایه دادند.

c242176c fe7b 464c a10c f4a2dcbc7e26 copy

ecfb7611 4ecc 4ebf b86e 9f0

a7a33698 25e7 4a3a 9d48 18a248218b03 copy

f4b8e8b9 a1b3 4cdb 9213 763f0ffc741c copy

6bb7ae8e a4d2 4f27 b6e7 0a97a1e679f0 copy

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *