مخبر

قیمت و سهمیه بنزین تغییر نمی کند

:­باید جزو کشورهایی باشیم که بخشی از درآمدهای کشور از محل فروش فرآورده‌های نفتی به مقاصد برون‌مرزی تأمین شود

تصویر روز ـ دولت­ هیچ گونه برنامه ای ­برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین ندارد.

به گزارش صدا و سیما معاون اول رئیس‌جمهوری در­بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و­۳ جایگاه عرضه بنزین برای بررسی وضع تأمین و توزیع بنزین گفت :وزارت نفت به وظایف خود از جمله تأمین سوخت نیروگاه‌ها به خوبی عمل کرده­ و­ امکانات تأمین پایدار و به‌ موقع سوخت را با توجه به ایام پایان تعطیلات تابستانی فراهم نمود که­ کار سختی است­

­محمد مخبر افزود : با ­شایعه‌های منتشر شده و تغییری که به‌واسطه مصوبه مجلس شورای اسلامی برای استفاده از کارت‌های­ هوشمند سوخت شخصی در این مدت ایجاد شد، در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت ، حجم ترافیک بیشتر بود.

وی ادامه داد:تصمیم بر این است­ ­سقف و محدودیت کارت‌های سوخت را متناسب با شرایط سوخت گیری کنند­و سوختگیری با کارت‌های سوخت­ هم افزایش یابد.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود:­باید جزو کشورهایی باشیم که بخشی از درآمدهای کشور از محل فروش فرآورده‌های نفتی به مقاصد برون‌مرزی تأمین شود، اکنون صادرات نفت جریان دارد و باید صادرات فرآورده‌های نفتی هم انجام شود.

مخبر گفت: مصرف بنزین امسال تاکنون ۱۳ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است ­که یکی از دلایل آن افزایش سفر است و دولت باید همه فرصت‌ها را برای افزایش سفر ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این روزها به چند دلیل جایگاه‌های عرضه سوخت با انتشار شایعه‌ها شلوغ‌تر بوده است گفت :­­­تاکید میکنیم­ دولت به هیچ‌وجه قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد و در سهمیه هم تغییری نخواهیم داشت.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه­ برای حل مشکل در جایگاه‌های عرضه سوخت پر ترافیک، از دیروز وزارت نفت بسیج شد تا مشکل را حل کند اظهار داشت :­طبق گزارش‌ها وضع توزیع و سوخت‌گیری در بعضی از استان‌ها عادی بود و در تهران هم شرایط عادی است، ۱۵ جایگاه عرضه هنوز دچار مشکل است و امیدواریم­ طی ساعت‌های آینده حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *