روغن خوراکی

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت روغن‌ نباتی

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت انواع روغن‌نباتی خبر داد

تصویر روز ـ مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت انواع روغن‌نباتی خبر داد.

به گزارش صداوسیما، «حسین فرهیدزاده» با اشاره به تصمیم کارگروه تنظیم بازار برای کاهش قیمت انواع روغن نباتی گفت: بر اساس پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، به دنبال روند کاهشی نرخ جهانی روغن‌خام و همچنین نرخ فروش انواع روغن‌خام، کاهش قیمت روغن نباتی از سوی وزارت جهادکشاورزی (شرکت بازرگانی دولتی ایران)، اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: بنا به تصمیمات کارگروه تنظیم بازار، قیمت مصرف کننده انواع روغن‌نباتی نیمه‌جامد و مایع در بسته‌بندی‌های مختلف در دامنه ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: همه کارخانجات ملزم به کاهش قیمت بوده و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان موظفند به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، ضمن نظارت بر رعایت قیمت‌های مندرج در سامانه ۱۲۴، کنترل لازم برای فروش موجودی‌های کارخانجات و حلقه‌های توزیع (شرکت‌های پخش، عمده‌فروشی‌ها، خرده‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مجازی و …) با قیمت‌های جدید را داشته و با هرگونه تخلف بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور برخورد قانونی کنند.

معاون وزیر صمت درباره روغن‌های فعلی موجود در سطح بازار با قیمت‌های قدیم گفت: برای این روغن‌ها باید تخفیفات لازم برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *