دلار

استفاده از منابع ارزی آزادشده در قطر

توافقات لازم در خصوص شروع عملیات بانکی به‌منظور استفاده از منابع ارزی منتقل‌شده به ۶ بانک ایرانی در قطر به‌عمل آمد

تصویر روز ـ در دیدار مشترک رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان و رئیس بانک مرکزی قطر، توافقات لازم در خصوص شروع عملیات بانکی به‌منظور استفاده از منابع ارزی منتقل‌شده به ۶ بانک ایرانی در قطر به‌عمل آمد.
به گزارش تسنیم، در دیدار مشترک رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان و رئیس بانک مرکزی قطر، توافقات لازم در خصوص شروع عملیات بانکی به‌منظور استفاده از منابع ارزی منتقل‌شده به 6 بانک ایرانی در قطر به‌عمل آمد.

در دیدار محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان با شیخ بندر بن‌محمد آل‌ثانی رئیس‌کل بانک مرکزی قطر، همچنین راهکارهای توسعه روابط مالی و بانکی دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این نشست که معاونین و مدیران‌کل ارزی این دو بانک نیز حضور داشتند رؤسای‌کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و زمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران و قطر، بر ضرورت افزایش همکاری‌های پولی، بانکی و مالی دو کشور تأکید کردند.

به گزارش تسنیم،‌ صبح امروز در چارچوب دیپلماسی منطقه‌ای دولت و همچنین به‌منظور تقویت و توسعه همکاری‌های پولی و بانکی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک اقتصادی با همسایگان، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی وارد دوحه پایتخت قطر شد.

گفتنی است در روزهای اخیر منابع ارزی ایران که سالها در کره جنوبی بلوکه شده بود به حساب‌های ایران نزد 2 بانک قطری واریز شده است. طبق اعلام بانک مرکزی، منابع ارزی آزادشده از کره جنوبی که معادل 5.573.492،000 یورو بوده در حساب شش بانک ایرانی در قطر فعال است و طبق تأکید رئیس‌کل بانک مرکزی، کلیه منابع مربوطه جزو ذخایر ارزی بانک مرکزی و پشتوانه ریال هستند و بنا به مصالح ملی و در جهت تقویت ریال استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *