سردار هادیانفر

تردد ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در کشور

تعداد وسایل نقلیه کشور به بیش از ۴۰ میلیون دستگاه رسیده است که باید ساماندهی شوند.

تصویر روز ـ رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تعداد وسایل نقلیه کشور به بیش از ۴۰ میلیون دستگاه رسیده است که باید ساماندهی شوند.

به گزارش صدا و سیما، سردار سید کمال هادیان‌فر در نشست شورای عالی حمل‌ونقل و ایمنی کشور که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور با موضوع بررسی تصمیمات و برنامه‌های عملیاتی برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تا پایان دولت سیزدهم برگزار شد، گزارشی از وضعیت تصادفات و خسارات سال گذشته و پنج‌ماهه نخست سال جاری و همچنین پیشنهادات در خصوص مهمترین مشکلات و چالش‌های کاهش آمار جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای از جمله آخرین وضعیت ناوگان‌های شخصی و عمومی براساس سن فرسودگی، آمار مقایسه‌ای حجم تردد‌های برون‌شهری وسایل نقلیه، وضعیت تردد‌های درون‌شهری و پیش‌بینی روند تا سال ۱۴۰۵ و وضعیت خودرو‌های نوشماره و اسقاطی ارائه و تاکید کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین تاکید کرد: با توجه به عبور تعداد وسایل نقلیه در کشور از مرز ۴۰ میلیون دستگاه، باید اقدام عاجل برای ساماندهی آن‌ها و خروج دستگاه‌های اسقاطی و فرسوده صورت پذیرد.

سردار هادیان‌فر با اشاره به عوامل تشدید تصادفات اظهار داشت: کمبود ناوگان عمومی درون‌شهری و برون‌شهری کشور، افزایش ضعف ایمنی خودرو‌ها و همچنین افزایش حجم تردد‌های درون‌شهری و برون‌شهری از جمله مهمترین عوامل تشدید‌کننده تصادفات جاده‌ای بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *