gavdari

نوسان شدید قیمت نهاده‌ها در کمین نابودی صنعت دامداری

تصویر روز: رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: افزایش ۲۵ درصدی نرخ ذرت،سویا و ثبات نرخ خرید شیرخام، به قیمت نابودی صنعت دامداری تمام خواهد شد.
احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از نوسان قیمت نهاده‌ها در ماه های اخیر اظهار کرد: اگرچه شرکت پشتیبانی امور دام ، سویا و ذرت میان دامداران توزیع می‌کند اما قیمت این نهاده ها در مقایسه با دو الی سه ماه گذشته تفاوت معناداری دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نهاده‌ها اوضاع دامداران را سخت‌تر کرده است، افزود: افزایش ۲۵ درصدی نرخ ذرت و سویا و ۴۰ درصدی یونجه و ثبات نرخ خرید شیرخام، به قیمت نابودی صنعت دامداری تمام خواهد شد.

به گفته مقدسی؛ هم اکنون نرخ تمام شده هر کیلو شیرخام درب دامداری هزار و ۴۵۷ تومان است که انتظار می رود سازمان حمایت هر چه سریع تر اسناد و مدارک دامداران جهت تعیین و تکلیف قیمت شیرخام را بررسی کند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پاسخ به این سوال که کارخانه‌های لبنی پس از بررسی اسناد و مدارک دامداران تمایلی به خرید شیر با نرخ بالاتر از هزار و ۴۴۰ تومان ندارند، بیان کرد: با وجود آنکه شیر، ماده اولیه محصولات لبنی را تشکیل می دهد اما به سبب فساد پذیر بودن زور کارخانه ها به دامداران می چربد.

به گزاش باشگاه خبرنگاران جوان ، وی ادامه داد: با توجه به آنکه شیر از جمله محصولات لبنی است که مشمول قیمت‌گذاری می‌شود؛ ستاد تنظیم بازار باید مابه التفاوت خرید کارخانه‌ها و قیمت تمام شده را به تولیدکنندگان پرداخت کند؛ در حالیکه این دستگاه مسئول در حق دامداران کوتاهی می‌کند، که در اصل این ظلم در حق صنعت دامداری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *