images 1696740676 652235446eb21

پشت پرده دکوراسیون خانه های غربی و بروز بودن آنها

یکی از ایراداتی که به خانه های خود می توانیم بگیریم این است که در گذر زمان کوتاهی قدیمی به نظر میرسد. در حالی که برای آن هزینه و زمان زیادی را صرف کرده اید تا مد روز باشد. این مورد شاید در خانه های غربی خیلی جلب توجه کند که همیشه بروز هستند و شیک به نظر میرسند.

صرف کرده اید تا مد روز باشد. این مورد شاید در خانه های غربی خیلی جلب توجه کند که همیشه بروز هستند و شیک به نظر میرسند.

اگر شما هم دوست دارید که همچین خانه ای داشته باشید، در ادامه این مقاله نکات و ترفند هایی وجود دارد که کمکتان می کند.

 

از اعمال تغییرات استقبال کنید

برای این که همیشه یک خانه بروز داشته باشید باید هر از چند گاهی تغییراتی را در چیدمان یا وسایل اجرا کنید. این می تواند شامل خرید یک کمد لباس جدید یا تنها تغییر محل قرارگیری وسایل در یک فضا باشد. جدا از تغییرات این چنینی، خود خانه نیز باید به صورت مداوم بررسی شود تا فرسودگی های کوچک پیدا و رفع شود تا به مرور زمان باعث آسیب های بزرگتر نشود. این کار هم خانه شما ره بروز و جدید نگه می دارد و هم از هزینه های سنگین در آِنه بابت تعمیرات جلوگیری میکند.

به چیدمان خانه دوباره نگاه کنید

شاید این وسایل شما نیست که قدیمی شده است، بلکه شما احساس تکراری بودن از آنها دریافت می کنید. یک راه حل بدون هزینه و واقعا موثر تغییر چیدمان دکوراسیون خانه است. این کار ذهن را فریب می دهد و باعث میشود که حس تازگی در محیط جریان داشته باشد. برخی مواقع با تغییر متوجه میشوید که چینش جدید از قبلی کارآمد تر است.

بازسازی

اگر به دنبال یک کار هستید که تغییرات چشمگیری در خانه شما ایجاد کند، به سراغ بازسازی بروید، کابینت ها را تغییر دهید، پلان خانه را زیر و رو کنید، چند دیوار را خراب کنید یا نورگیر های جدید به خانه اضافه کنید.

مخصوصا اگر خانه شما پلان قدیمی دارد، چند تغییر این چنینی می تواند تاثیرات مثبت زیادی را در پی داشته باشد و به شما برای سردن به دکوراسیون رویایی تان کمک کند.

ارتقا یا تعمیر وسایل

همانطور که گفتیم باید به صورت مداوم وسایل خانه را تغییر دهید. ساید یک وسیله زمان خریداری، شیک و جذاب به نظر میرسیده است اما تنها باعث میشود که خانه شما قدیمی به نظر برسد. گاهی اوقات نیاز به تعویض یک وسیله نیست، برای مثال تغییر روکش های رنگ و رو رفته یا نا هماهنگ با طیف رنگی دکوراسیون شما می تواند خانه شما را از این روبه آن رو کند.

همچنین کارکرد ناقص یک وسیله مانند لباسشویی یا کشو های دراور ام دی اف شما باعث میشود که آن محیط به آشفته بنظر برسد و یا نظم زندگی شما را به هم بریزد. به طور متناوب به تعمیر وسایل اهمیت دهید تا همه چیز در بهترین وضعیت خود باقی بماند.

به فضا آینه اضافه کنید

یکی از بهترین وسایل برای تزئین خانه ها که آن را برای مدت زیادی بروز نگه میدارد، آینه ها هستند. آینه ها دکوری های کارآمدی هستند که هیچ وقت قدیمی نمی شوند. سال های سال است که این وسیله به عنوان یک شی تزئینی در خانه ها استفاده میشوند و از محبوبیت آن اصلا کم نشده است. ضمن اینکه آینه ها فضا را روشن و باز تر نشان می دهند.

نور طبیعی

یک تفاوت اساسی که در دکوراسیون های ما و غربی ها دیده می شود، پرده ها و پوشش پنجره ها هستند. استفاده از پوشش های نازک و پرده های ظریف باعث میشود که نور طبیعی بیشتری در فضا داشته باشم که خانه ما را بزرگ تر و وسایل ما را درخشان و تازه نشان می دهد. به جای استفاده از پرده های ضخیم و چند لایه، آن ها را از سقف تا کف اتاق، در رنگ های روشن و با قابلیت عبور نور در نظر بگیرید.

کاغذ دیواری های قدیمی را دور بریزید

حتی اگر خانه ای که به آن نقل مکان کرده اید دارای کاغذ دیواری های سالمی است، باز هم از خیر آن بگذرید و به جای آن ها به طرح های مدرن و جدید رجوع کنید. حتی انتخاب های خودتان نیز پس از مدتی می تواند دمده و قدیمی به نظر برسد. استفاده از رنگ های روشن و طرح های ساده به شما برای استفاده طولانی مدت تر کمک میکند.

اگر خانه شما از رنگ به جای کاغذ دیواری برای پوشش دیوار ها بهره گرفته است، کار ساده تری در پیش دارید، به جای رنگ های تند  پو درخشان آن هم برای همه دیوار ها به سراغ رنگ های خنثی مثل سفید، خاکستری، بژ و … بروید که خانه را روشن تر و بزرگتر نشان می دهند.

چراغ ها

یکی از وسایلی که به راحتی خانه شما را دمده می کند، استفاده از چراغ ها با ظاهر یا سبک قدیمی و اشتباه است. به جای لوستر های قدیمی لامپ های آویز جدید را جایگزین کنید و خواهید دید که تاثیر فوق العاده ای دارند.

همچنین لامپ های قدیمی که کم نور شده اند را با لامپ های بزرگ تر، پر نور تر و جدید عوض کنید. نور خوب فضا را مدرن تر و جدیدتر نشان می دهد.

دستگیره ها

شاید برای تغییرات جزئی به نظر برسد اما می تواند تاثیر گذار باشد. دستگیره های درب ها، کابینت ها و یا وسایل اتاق خوابتان مثل میز تحریر شما به راحتی قابل تعویض هستند. با این کار به ظاهر این وسایل نیز  برای بهتر شدن کمک می شود.

شسشوی نما

خارج خانه نیز به اندازه داخل آن مهم است. اگر امکان تغییر نما و بودجه آن را دارید، از طرح های جدید برای اینکار کمک بگیرید، اگر هم این امکان را ندارید، شستشوی نما یک راه حل اقتصادی برای زیباتر کردن نمای خارجی خانه شما خواهد بود.

زندگی مینیمال

هرچی اطراف شما خلوت تر و از شلوغی ها دور باشید، باعث میشود که خانه ای زیباتر و مدرن تر داشته باشید. از وسایل مختلف برای نظم دادن به خانه خود استفاده کنید و تا جای ممکن روی سطوح را از این اضافات خالی کنید. خیلی از وسایل را باید حذف کرد که با این کار فضای کاربری شما برای نگهداری آن چیزهایی که نیاز دارید، بیشتر میشود.

کفپوش های چوبی

یکی از مواردی که باعث میشود خانه شما همیشه بروز به نظر برسد استفاده از کفپوش های چوبی است. مخصوصا رنگ های تیره که به راحتی با بقیه دکوراسیون هم هماهنگ می شود. همچنین کفپوش ها به کنترل مصرف انرژی هم کمک میکنند. آن ها دمای داخل خانه را حفظ کرده و مخصوصا در زمستان خانه را مطبوع تر نگه میدارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *