حسن پور
با همکاری بسیج اصناف انجام می شود

توانمندسازی واحد های صنفی – تولیدی

دکتر حسن پور: ۳ میلیون واحد صنفی در کشور فعال هستند که حدود ۶۰۰ هزار واحد از این مراکز ، واحد های صنفی – تولیدی هستند

تصویر روز _ نشست هفتگی شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش تصویر روز دکتر غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور در ابتدای این نشست ضمن محکوم کردن جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در حمله به غزه اعلام کرد: جنایات صهیونیست ها بار دیگر ماهیت پلید و ضد انسانی آنان و حامیان شان را برای جهانیان به نمایش گذاشت.

وی افزود: عمق فجایع ضد بشری صهیونیست ها و هم پیمانان شان به اندازه ای است که امروز در هیچ جای جهان، کشوری را نمی توان یافت که مردمش علیه جنایات صهیونیست های غاصب راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار نکنند.

 برگزاری موفق گردهمایی تخصصی بسیج اصناف در مشهد

دکتر حسن پور در ادامه از برگزاری موفق گردهمایی تخصصی بسیج اصناف در مشهد مقدس خبر داد و گفت: در این گردهمایی حدود ۴۰۰ نفر از اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران، روساء و دبیران هیات های اندیشه ورز سراسر کشور، روسای اتاق‌های اصناف مراکز استانها ، رؤسای سازمانهای بسیج اصناف ، مسئولان بسیج اتاق های بازرگانی استانها و برخی اساتید برجسته کشور حضور داشتند.

توانمند سازی واحد های صنفی – تولیدی

وی در ادامه از برنامه بسیج اصناف برای حمایت از صدور محصولات واحدهای صنفی – تولیدی به بازار های منطقه ای و جهانی خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳ میلیون واحد صنفی در کشور فعال هستند که حدود ۶۰۰ هزار واحد از این مراکز ، واحد های صنفی – تولیدی هستند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم ارتباط این مراکز با بسیج اصناف برقرار شود تاکید کرد: بسیاری از فعالان این بخش نیروهای جوان هستند. لذا تلاش خواهیم کرد با برپایی دوره های آموزشی لازم از جمله بازاریابی ، صادرات و …. خدمات مورد نیاز را به فعالان این حوزه ارایه دهیم.

وی افزود: برای ورود هدفمند واحد های صنفی – تولیدی به بازارهای صادراتی در حال برنامه ریزی ، تدوین راه کارهای اجرای و همچنین تشکیل میزهای تخصصی هستیم.

تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات

دکتر حسن پور در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: باید با همفکری ، هم‌اندیشی و استفاده از ظرفیت‌های فعالان اقتصادی در جهت افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم ، بحث مشارکت در انتخابات است. افزایش مشارکت در انتخابات موجب ایجاد بازدارندگی و پشتوانه‌ای برای مسائل سیاسی و اقتصادی دولت خواهد بود.

 عملکرد خوب بسیج در اتاق های بازرگانی

در ادامه دکتر یحیی آٖل اسحاق رئیس شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: بسیج در تمامی حوزه ها از جمله اتاق های بازرگانی عملکرد بسیار مهم و تاثیر گذاری داشته است.

وی معتقد است: حضور بسیج در اتاق های بازرگانی نقش قابل توجهی در رفع مشکلات و موانع صادارت خواهد داشت.

 بسیج اصناف موفق ترین رده نیروهای مسلح

در ادامه علی درویشی رئیس بسیج اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: خوشبختانه با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور به عنوان رده موفق در سطح نیروهای مسلح معرفی و از سرهنگ پاسدار غلامرضا حسن پور اشکذری رئیس این سازمان نیز تقدیر شد.

وی افزود: بسیج اتاق بازرگانی ایران به هیچ عنوان قصد دخالت در فعالیت های اتاق را ندارد. بگفته وی اولویت بسیج اصناف حمایت از تجار و فعالان اقتصادی و همچنین شناسایی و رفع مشکلات و موانع تولید و صادرات است.

عضویت دبیر کل اتاق بازرگانی ایران در شورای بسیج تجار

در ادامه این نشست ساسان شاه ویسی دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد: از ایجاد ساختار و همچنین اقدامات بسیج اتاق حمایت خواهد کرد.

شایان ذکر است در پایان این نشست مشترک ، با موافقت رئیس بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ، ساسان شاه ویسی دبیر کل اتاق ایران عضو رسمی شورای عالی بسیج تجار شد.

 

2

3

5

4

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *