پوشاک

كاهش قاچاق پوشاك به كشور

زیرساخت های قانونی برای مبارزه با قاچاق كالا و ارز برای احراز اصالت كالا برای مردم و بازرسان و ضابطان فراهم شده است

تصویر روز _ مصرف پوشاك جزء كالاهای اساسی و مورد اهمیت و توجه حاكمیت از نظر تولید و مصرف بوده است.

حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز درگفتگو با برنامه «روزی نو» اظهار داشت: اگر به تاریخچه پوشاك و روند آن بنگریم از سال ۹۷ واردات پوشاك به كشور ممنوع شده كه با توجه به زیرساخت های قانون مبارزه با كالا و ارز تولیدات باید با شناسه ارائه شوند.

حمیدرضا دهقانی نیا افزود: زیرساخت های قانونی برای مبارزه با قاچاق كالا و ارز برای احراز اصالت كالا برای مردم و بازرسان و ضابطان فراهم شده است.

وی با اشاره به لزوم ترخیص كالا منوط به ارائه شناسه از سال ۹۶ گفت: از ۳۱تیر ۹۷ عرضه كالای بدون شناسه مستلزم اعمال قانون شده كه با توجه به هماهنگی های بعمل آمده در ستاد مركزی بین تمام دستگاه ها و ذینغعان مقرر شد تا با برندهای محرز پوشاك قاچاق برخورد جدی شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز تصریح كرد: مجتمع های تجاری معروف تهران و دیگر استانها محل توزیع برندهای معروف خارجی بود كه راه را برای عرضه تولید داخل می بست اما با تدابیر بعمل آمده نشان های معروف و برند داخل مشمول تبلیغات خوب داخلی و عرضه شدند.

وی حجم قاچاق پوشاك در سال ۹۶ را حدود ۲/۵میلیارد دلار اعلام كرد و ادامه داد: این آمار در سالهای اخیر با برنامه ریزی های بعمل آمده به ۶۷۲ میلیون دلار رسیده كه مبین كنترل و كاهش میزان قاچاق در این محصول بوده و از طریق كالای همراه مسافر و از كشورهای بنگلادش و پاكستان وارد شده است.

دهقانی نیا مبارزه قاچاق در فضای مجازی را به همراه دادستانی و ضابطان دانست و گفت: ضابطان در كمتر از ۳ روز این موارد را بررسی و اعمال قانون خواهند كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *