حاج دلیگانی

انتقاد نماینده مجلس از 7 نرخی بودن قیمت دلار

حسینعلی حاجی دلیگانی: شکل گیری 7 نرخ ارزی نشان از یله و رها بودن مدیریت ارزی کشور دارد

تصویر روز _ نماینده مردم «شاهین شهر،میمه و برخوار» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکل گیری چند نرخ ارزی نشان از یله و رها بودن مدیریت ارزی کشور دارد، گفت:البته رئیس کل بانک مرکزی تاکید دارند که ما از فضای یله و رها که در سنوات گذشته به چشم می‌خورد فاصله گرفته ایم و در حال حاضر مشغول مدیریت این شرایط هستیم، با این حال ما باید نیتجه این اقدامات را در کف جامعه و بازار ببینیم.
حسینعلی حاجی دلیگانی
حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با اشاره به ایرادات به «شکل گیری چند نرخ ارزی در اقتصاد کشور»، گفت: این مسئله یکی از آسیب زاترین مشکلات اقتصادی برای کشور محسوب می شود.

2 الی 3 نرخی شدن ارز هم در گذشته قابل پذیرش نبود!

نماینده مردم «شاهین شهر،میمه و برخوار» در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در گذشته تاکید داشتیم که 2 الی 3 نرخی شدن ارز قابل پذیرش نیست اما اینکه نرخ دلار در شرایط فعلی 7 نرخ داشته باشد،به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شکل گیری چند نرخ ارزی باعث مال اندوزی برخی افراد شده که از این تلاطمات ارزی سوء استفاده می‌کنند. البته این افراد خودشان در ایجاد این تلاطمات نقش داشته تا بیشترین بهره را ببرند.

بانک مرکزی در زمینه دیپلماسی ارزی شروع خوبی داشته است

وی با بیان اینکه این قبیل رویکردهای ارزی باعث آسیب رسانی به کشور می شود، تاکید کرد: البته بانک مرکزی براساس گزارشات خود اعلام داشته که سعی دارد به سمت ثبات ارزی حرکت کند. البته بانک مرکزی در زمینه دیپلماسی ارزی شروع خوبی داشته است. با این حال اگر کلیه اقدامات منجر به افزایش رکود در جامعه شود، این قبیل اقدامات ثمری نخواهد داشت.

حاجی دلیگانی بیان کرد: اگر اقدامات ثبات آفرین بانک مرکزی در راستای رونق تولید و عدم محدودیت برای این بخش و کاهش تورم باشد، حتما موثر خواهد بود.بنابراین تفاوت نرخ ارز برای کشور آسیب زاست و مشکلاتی را برای کشور و مردم درست می کند.

وی با بیان اینکه شکل گیری 7 نرخ ارزی نشان از یله و رها بودن مدیریت ارزی کشور دارد، بیان کرد:البته رئیس کل بانک مرکزی تاکید دارند که ما از فضای یله و رها که در سنوات گذشته به چشم می‌خورد فاصله گرفته ایم و در حال حاضر مشغول مدیریت این شرایط هستیم، با این حال ما باید نیتجه این اقدامات را در کف جامعه و بازار ببینیم.

تغییر در مدیریت ارزی باید در بهبود وضعیت اقتصادی دیده شود

حاجی دلیگانی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ما از آمار و ارقام ارائه شده نشات می گیرد، تصریح کرد: آمار و ارقام از سوی مسئولین ارائه می شود اما آنچه که ما قبول داریم آن چیزی است که در کف جامعه اتفاق می افتد. بالاخره ما اگر ببینیم وضعیت اقتصادی مردم یک مقدار هم بهتر شده است، طبیعتا همین موضوع جای تشکر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *