طلا فروشی

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا پایین آمده و در آستانه یک کاهش هفتگی قرار دارد.

تصویر روز _ قیمت طلا پایین آمده و در آستانه یک کاهش هفتگی قرار دارد.

به گزارش صداوسیما به نقل از رویترز، بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بر قیمت طلا فشار می‌آورد. سرمایه‌گذاران هم منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند که هفته آینده منتشر می‌شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد زمان آغاز روند نرخ بهره ارائه خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۲۰۲۴ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۵ درصدی به ۲۰۳۸ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین رقم طی دو هفته گذشته و سود اوراق قرضه ۲ ساله به بالاترین رقم طی حدود دو ماه گذشته رسیده است. بدین ترتیب تمایل برای خرید طلا برای سرمایه‌گذاران به عنوان یک سرمایه غیر سودده کاهش می‌یابد.
تحلیلگران عقیده دارند فدرال رزرو نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری در همین سطح بالا حفظ می‌کند. بدین ترتیب کف قیمت طلا تا ۱۹۶۰ دلار پایین می‌آید.
بسیاری از مقامات فدرال رزرو آمریکا از جمله جروم پاول، رئیس این بانک اعلام کردند باید قبل از پایین آوردن نرخ بهره شاهد نشانه‌های بیشتری از تداوم روند کاهش تورم باشند.
شرکت کنندگان بازار منتظر شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه ژانویه هستند که قرار است روز سه‌شنبه منتشر شود. تاجران حالا ۶۱ درصد احتمال می‌دهند کاهش نرخ بهره از ماه مه آغاز شود. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

قیمت نقره با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۵۹۱ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۱.۰۹ درصدی، ۸۷۵ دلار و ۳۳ سنت معامله می‌شود. قیمت پالادیوم ۳.۲۵ درصد کاهش یافته و به ۸۵۹ دلار و ۵۵ سنت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *