جریمه خودرو

صدور ۱۵۷ میلیون جریمه تخلف رانندگی

میزان جریمه‌ها افزایش ۲۸ درصدی داشته است و فقط ۲ درصد از تردد‌ها مشمول جریمه شده است

تصویر روز _ رئیس پلیس راهور فراجا از صدور ۱۵۷ میلیون جریمه برای انواع تخلفات تاکنون خبر داد و گفت: میزان جریمه‌ها افزایش ۲۸ درصدی داشته است و فقط ۲ درصد از تردد‌ها مشمول جریمه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری گفت: تعداد افراد دارای گواهینامه در کشور ۳.۲ درصد افزایش داشته است و تردد‌های جاده‌ای ما نیز ۵.۱ درصد و تردد‌های شهری ۶.۲ افزایش داشته است.

این مقام انتظامی افزود: در ۱۰ ماه امسال شاهد ۵۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در سطح کشور بودیم که نسبت به سال قبل ۶.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

­رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر در اثر تصادفات رانندگی در سال ۱۴۰۲ جان خود را از دست دادند، گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۴.۹ درصد افزایش جانباختگان تصادفات را داشتیم.

سردار حسینی درباره تفکیک جانباختگان نیز افزود: ۲۲.۹ درصد فوتی‌ها راننده، ۲۲.۷ درصد موتورسوار، ۲۴ درصد سرنشین و ۱۹.۶ درصد هم عابران پیاده بودند.

­وی گفت: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدیم و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ۳ عامل اصلی تصادفات است که ۶۰ درصد از وقوع تصادفات را به خودش اختصاص داده است.

­رئیس پلیس راهور فراجا افزود: ۲۶ درصد از کل تصادفات منجر به واژگونی شده و ۶۰ درصد از تصادفات هم در حریم ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق افتاده است.

­این مقام انتظامی با بیان اینکه ۵۱ درصد از جانباختگان به دلیل شدت جراحات در صحنه تصادف جان باخته‌اند، گفت: شش درصد در حین انتقال و ۴۳ درصد هم در مراکز درمانی فوت شدند؛ این آمار نشان می‌دهد که ما باید دو موضوع را در اولویت قرار دهیم، اول کنترل و مدیریت سرعت و دوم تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

­سردار حسینی با اشاره به اینکه ۳۳.۵ درصد از کل تخلفات اعمال شده است، گفت: حدود ۵۰ میلیون جریمه مربوط به سرعت غیرمجاز بوده است.

­وی افزود: پراید، ساینا و پژو بیشترین فوتی تصادفات را داشته‌اند و پراید، ساینا و سمند بیشترین تخلفات رانندگی را مرتکب شده‌اند.

­رئیس پلیس راهور گفت: از پنجشنبه ۲۴ اسفندماه طرح نوروزی پلیس راهور آغاز شد که بیش از ۸۷ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف در این طرح در آماده‌باش کامل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *