1007
رئیس سازمان بسیج اصناف خبر داد:

توانمندسازی واحدهای تولیدی برای صادرات

به منظور تحقق شعار سال برنامه «توانمند سازی واحدهای تولیدی در امر صادرات» در سال جاری اجرا خواهد شد

تصویر روز ـ رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور اعلام کرد: به منظور تحقق شعار سال برنامه «توانمند سازی واحدهای تولیدی در امر صادرات» در سال جاری اجرا خواهد شد.

سردار غلامرضا حسن پور در نشست استاندار یزد با فعالان اقتصادی با بیان این مطلب افزود: رکن اصلی اجرای فرمان سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» توجه به بازار رسانی محصولات و تولیدات داخلی است وگرنه جهش در تولید اتفاق نخواهد افتاد.

وی گفت: توجه به بازارهای منطقه ای و جهانی یکی از راهکارهای جهش تولید است که این موضوع نیازمند برنامه ریزی دقیق و اجرای صحیح است.

وی اظهارداشت: مشارکت و حضور آحاد مردم در عرصه تولید باید به معنای واقعی رقم بخورد به صورتی که تولید در بخشهای کوچک جهش یابد و اقتصاد، مردم سالار شود.

دکتر حسن پور افزود: به منظور تحقق فرمان سال برنامه ای با عنوان «توانمند سازی واحدهای تولیدی در امر صادرات» پیش بینی شده و واحدهای تولیدی صنفی و خانگی در اولویت برنامه های سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی قرار دارند.

وی تاکید کرد: به همین منظور شناسایی، آموزش، استاندارد سازی محصولات، شبکه سازی و ایجاد نشان تجاری مشترک با مشارکت فعالان مردمی و با کمک اتاقها و اتحادیه ها انجام خواهد پذیرفت و بستر صادرات محصولات توسط تجار امین در تعامل با بسیج تجار و فعالان اقتصادی و اتاقهای بازرگانی فراهم خواهد شد.

سردار حسن پور گفت: هدف اول ما بازارهای کشورهای همسایه با ۶۰۰ میلیون جمعیت است. تا کنون بخشی از این بازار بویژه در کشور های عراق ، سوریه و روسیه نیز شناسایی شده است.

در این برنامه نقش دولت در حمایت واقعی از تولید ضروری است و دستیاران مردمی سازی دولت در استانها می توانند بازوان خوبی برای اجرا باشند.

عضو هیات عالی نظارت بر سازمانها صنفی تصریح کرد: برخی سیاست های بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ از جمله عدم پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی با رشد تولید مغایرت داشت و برخی نیز همچون رفع تعهد ارزی نیاز به اصلاح جدی دارد. همچنین کنترل قیمت ارز مهم ترین وظیفه ای است که بعهده بانک مرکزی است.

وی در پایان خطاب به مسولان دولتی و فعالان اقتصادی گفت: اقتصاد نیازمند پیوست فرهنگی است. در صورت غفلت از این موضوع حیاتی که به مثابه هوا برای تنفس است، شاهد تخریب فرهنگ اسلامی و انقلابی خواهیم بود و جبران آن بسیار سخت و یا غیر ممکن خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *