آفیس اورجینال

چرا باید آفیس اورجینال بخریم؟

آفیس یکی از پرکاربردترین مجمعه برنامه‌های شرکت مایکرسافت است، برای آشنایی با تفاوت آفیس اورجینال و نسخه کرک شده آن در ادامه با ما همراه باشید.

در صورتی که شما هم با معایب استفاده از نسخه کرک شده و مزایای استفاده از نسخه اورجینال این برنامه آشنایی ندارید، این مطلب از بنیان سافت را از دست ندهید و تا انتها آن را مطالعه کنید.

آشنایی با کاربرد برنامه های آفیس

قبل از ورود به بحث تفاوت بین نسخه‌های کرک شده و اورجینال آفیس، مفید است که اطلاعات کلی در مورد خود نرم‌افزار آفیس را داشته باشید. همانطور که می‌دانید، آفیس (Office) یکی از برنامه‌های بسیار مهم و کاربردی است که توسط شرکت مایکروسافت منتشر شده است.

با نصب آفیس، کاربران به برنامه‌های متنوعی مانند ورد، اکسل، پاورپوینت، اوتلوک، اکسس و سایر ابزارها دسترسی پیدا می‌کنند. این برنامه‌ها برای اهداف مختلف و کاربردهای متنوعی طراحی شده‌اند و آفیس را می‌توان به عنوان یکی از پرکاربردترین مجموعه‌های نرم‌افزاری در جهان دانست.

استفاده از آفیس کرک شده چه معایبی دارد؟

بعد از معرفی مختصری از نرم‌ افزار آفیس، حالا وقت آن است که به بررسی تفاوت‌های مهم بین نسخه‌های کرک شده و اورجینال آفیس بپردازیم. این تفاوت‌ها باید به عنوان اصلی‌ترین دلایلی که مردم را به خرید نسخه اصلی آفیس ترغیب می‌کند، در نظر گرفته شود.

برای دسترسی به قیمت‌ آفیس 2019 و سایر نسخه‌های اورجینال، کافی است به بخش محصولات سایت مجموعه بنیان سافت مراجعه کنید. در ادامه، تفاوت‌های بین نسخه‌های کرک شده و اورجینال آفیس را بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم تا با نقاط ضعف استفاده از نسخه‌های کرک شده آشنا شوید.

امنیت کاهش پیدا میکند

یکی از نکات اساسی که بین آفیس کرک شده و اورجینال تفاوت قائل می‌شود، مربوط به امنیت این نرم‌افزار است. عدم توجه به این جنبه می‌تواند منجر به مشکلات جدی مانند آلودگی سیستم با ویروس و بدافزار شود. باید در نظر داشت که کرک کردن نرم‌افزارها، با حذف مکانیسم‌های حفاظتی، اجازه ورود آسان‌تر افراد به برنامه را فراهم می‌کند.

عدم وجود این مکانیسم‌ها می‌تواند باعث شود که افراد با هدف‌های سودجو به راحتی به اطلاعات موجود در دستگاه شما دسترسی پیدا کنند. باید توجه داشت که استفاده از نسخه‌های کرک شده ممکن است منجر به کاهش قابل توجه عملکرد و توانایی آنتی‌ویروس شما شود.

دسترسی به مجموعه برنامه های آفیس محدود میشود.

در هنگام استفاده از انواع مختلف برنامه‌ها، ممکن است با مشکلات مختلفی روبه‌رو شوید. گاهی اوقات، حتی نمی‌دانید چگونه این مشکلات را حل کنید و به دنبال کمک هستید. اگر در حین استفاده از آفیس با این مشکلات روبه‌رو شدید، کدام منبع بهتر از پشتیبانی شرکت سازنده برای رفع آن‌ها وجود دارد؟

کسانی که از نسخه‌های غیر اورجینال آفیس استفاده می‌کنند، امکان استفاده از این قابلیت را ندارند. ممکن است فکر کنید که در ایران دسترسی به پشتیبانی مایکروسافت مقدور نیست، اما این اعتقاد اشتباه است. با استفاده از نسخه‌های اورجینال برنامه‌های مایکروسافت، می‌توانید از طریق ایمیل، چت آنلاین و حتی تماس تلفنی با کارشناسان این شرکت، راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات خود پیدا کنید.

در خارج از کشور نمیتوانید از آن استفاده کنید

افراد ممکن است به دلایل مختلفی مانند کار، تحصیل و حتی زندگی به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. بد نیست اشاره کنیم که استفاده از نسخه‌های کرک شده برنامه‌ها در بسیاری از کشورها جرم محسوب می‌شود و به همین دلیل نمی‌توانید به راحتی از لپ‌تاپ خود در این زمان استفاده کنید.

اما با خرید لایسنس اورجینال آفیس شما قانون کپی رایت را رعایت کرده‌ اید و بدون هیچ مشکلی می‌توانید در هر جای دنیا از برنامه‌های اورجینال خود بدون مشکل استفاده کنید.

برنامه ها به روز نمیشوند

شرکت‌های سازنده نرم‌افزارها مانند مایکروسافت، به منظور رفع مشکلات و بهبود عملکرد برنامه‌های خود، به منظور ارائه به‌روزرسانی‌ها یا همان آپدیت‌ها اقدام می‌کنند.

هنگام استفاده از آفیس کرک شده، شما امکان دسترسی به این به‌روزرسانی‌ها را ندارید و در واقع، از یک نسخه با عملکرد ناپایدار استفاده خواهید کرد. با نصب این به‌روزرسانی‌ها، عملکرد برنامه بهبود می‌یابد، پایدارتر می‌شود و حتی ممکن است سرعت آن نیز افزایش یابد. بنابراین، هنگام بحث درباره تفاوت بین آفیس کرک شده و اورجینال، این نکته را به یاد داشته باشید.

عملکرد برنامه‌های آفیس محدود میشود

همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، استفاده از نسخه کرک شده آفیس باعث کاهش امنیت و عدم دسترسی به آپدیت‌های منتشر شده برای این نرم افزار می‌شود. این کار می‌تواند در کاهش عملکرد این نرم افزار تأثیر بسیاری داشته باشد.

همچنین لازم است در اینجا به این نکته اشاره کنیم که در برخی از نسخه‌های کرک شده آفیس، تمام نرم افزارهای این مجموعه یا تمام امکانات یک نرم افزار خاص مانند ورد فعال نیستند و شما نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

امکان از بین رفتن کرک

بسیاری از افرادی که از نسخه‌های کرک شده آفیس استفاده می‌کنند، با یک مشکل مهم روبه‌رو می‌شوند و آن مربوط به از دست دادن کرک است. در بسیاری از موارد، از جمله هنگام دسترسی آفیس به اینترنت یا انتخاب گزینه به‌روزرسانی برنامه و به‌روزرسانی ویندوز، وضعیت کرک شده بودن آفیس آشکار می‌شود.

در این حالت، هر بار که یکی از برنامه‌های آفیس را اجرا می‌کنید، با یک پنجره‌ی پاپ آپ مواجه خواهید شد که شما را به خرید نسخه‌ی اصلی آفیس تشویق می‌کند. این پیام به‌طور مداوم نمایش داده می‌شود تا زمانی که نسخه‌ای قانونی را خریداری نکنید یا از کرک دیگری استفاده نکنید. این وضعیت تجربه کاربری شما را از آفیس به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به بروز مشکلات بسیاری برای شما شود.

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از لایسنس اصل آفیس

حال که با معایب آفیس کرک شده آشنا شدید، بد نیست اشاره کوتاه و مختصری به مزایای استفاده از نسخه قانونی این برنامه داشته باشیم. از مهم ترین مزایای خرید نسخه قانونی مایکروسافت آفیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اصالت و سازگاری قانونی
  • امکان دریافت به روز رسانی‌های این برنامه
  • دسترسی کامل به تمام امکانات و ویژگی‌های نسخه خریداری شده
  • امکان ارتباط با پشتیبانی مجموعه مایکروسافت
  • عملکرد مناسب و بهینه تر نسبت به نسخه کرک شده
  • عدم ایجاد حفره‌های امنیتی

جمع بندی

  • تفاوت آفیس کرک شده و اورجینال را باید مهم ترین دلیلی دانست که افراد اقدام به خرید نسخه‌های قانونی این نرم افزار می‌کنند.
  • از مهم ترین معایب استفاده از نسخه‌های کرک شده آفیس می‌توان به مواردی مانند کاهش امنیت، کاهش عملکرد آفیس، عدم دسترسی به پشتیبانی مایکروسافت و به روز رسانی‌های منتشر شده برای این برنامه و عدم امکان استفاده در زمان سفر به خارج از کشور اشاره کرد.
  • خرید نسخه قانونی آفیس با استفاده از خدمات مجموعه‌های معتبری مانند بنیان سافت بسیار ساده است. خرید لایسنس آفیس باعث می‌شود شما از امکانات و ویژگی‌های استفاده از نسخه قانونی این برنامه بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *