984
با همت اتحادیه بین المللی تجارامین ؛

نشست تجاری ایران و سوریه در البرز برگزار شد

نشست مشترک تجاری دو کشور ایران و سوریه به همت اتحادیه بین المللی تجار امین در اتاق بازرگانی استان البرز برگزار شد

تصویر روز _ نشست مشترک تجاری دو کشور ایران و سوریه به همت اتحادیه بین المللی تجار امین در اتاق بازرگانی استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی تجار امین ، در این نشست مشترک که به میزبانی اتاق بازرگانی البرز برپا شد 100 نفر از تجار و فعالان اقتصادی کشورسوریه حضور داشتند.

در ابتدای این نشست یداله مالمیر نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز ضمن خوش آمد گویی به هیات تجاری سوریه گفت: البرز از نظر مساحت ، کوچک‌ترین استان کشور است که ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومترمربع وسعت دارد و با جمعیت حدود ۴ میلیون نفر پنجمین استان پر جمعیت کشور است.

وی با اشاره به صادرات یک میلیارد دلاری این استان در سال گذشته گفت: پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا پایان سال جاری به ۲ میلیارد دلار افزایش یابد.

مالمیر با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی البرز در بخش صنایع دارویی، غذایی، نساجی، قطعات خودرو، کشاورزی، پلاستیک ، شوینده و آرایشی و بهداشتی اظهارداشت: صنعت و کشاورزی دو قطب مهم اقتصادی این استان است . با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان امید است ارتباط قوی‌تری بین فعالان اقتصادی البرز و تجار سوریه فراهم شود.

اقدامات اتحادیه بین المللی تجار امین

670

در ادامه مهندس عماد کبیری رئیس اتحادیه بین المللی تجار امین به تشریح اهداف تاسیس این اتحادیه پرداخت.

وی اظهارداشت: اتحادیه بین المللی تجار امین در راستای اهداف و سیاست های دولت در زمینه توسعه مناسبات با کشور های منطقه تاسیس شده و خوشبختانه تا کنون اقدامات موثری در این خصوص پیگیری و اجرا کرده است.

عماد کبیری اظهارداشت: تشکیل میزهای تخصصی عراق ، سوریه و روسیه از جمله طرح های در دست اجرای اتحادیه بین المللی تجار امین برای گسترش مناسبات تجاری با این کشورها است.

سپس محمد ابوالهدی اللحام رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه و رزان سلوطه معاون وزیر بهداشت این کشور بر افزایش تعاملات تجاری بین دو کشور تاکید کردند‌.در پایان این نشست هیات تجاری سوریه از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی اتاق بازرگانی البرز بازدید کردند.

 

87

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *