بارش باران

 ورود سامانه بارشی جدید به کشور 

در مناطقی از استان‌های البرز، تهران و سمنان، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود

تصویر روز – رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در برخی نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، درباره شرایط جوی امروز، پنج‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، ابرناکی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: رگبار پراکنده در شمال‌غرب برای روز پنج‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می‌شود. بارندگی در خراسان رضوی و نیمه‌غربی مازندران شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی بیست و یکم اردیبهشت ماه گفت: روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل شمالی و همچنین خراسان رضوی، ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. نواحی شرق و جنوب شرق نیز وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گردوخاک همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: روز شنبه (۲۲ اردیبهشت)، افزایش ابر و رگبار پراکنده در آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه رخ می‌دهد و جوی آرام در سایر مناطق مستقر می‌شود.

وی درباره شرایط جوی روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) نیز اظهار کرد: در این روز، به تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، شمال خوزستان و غرب سواحل دریای خزر، ابرناکی و در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) بارندگی در این نواحی تقویت می‌شود و علاوه بر این مناطق در چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان نیز بارش رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: تا روز یکشنبه در نیمه غربی و از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده در نیمه شرقی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

وی گفت: خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) مواج هستند.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۲۱ اردیبهشت) صاف و در بعد از ظهر با افزایش ابر با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) صاف و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *