89
در دیدار دکتر حسن پور و دکتر صفری اعلام شد

همکاری وزارت خارجه و بسیج برای توسعه تجارت خارجی

دکتر حسن پور: مأموریت بسیج شناسایی ، رفع موانع و همچنین حمایت و هدایت فعالان اقتصادی بویژه جوانان است

تصویر روز ـ رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با معاون دیپلماسی وزارت خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش تصویر روز در این دیدار مشترک که برخی اعضای شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور نیز حضور داشتند، در خصوص موضوع گسترش تجارت خارجی با هدف جهش تولید بحث و تبادل نظر شد.

افزایش همکاری وزارت خارجه و بسیج

در ادامه دکتر صفری معاون دیپلماسی وزارت خارجه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بر لزوم توسعه مناسبات تجاری با کشور های همسایه و کشورهای افریقایی تاکید کرد. وی روحیه بسیجی و خط شکنی فعالان اقتصادی را از جمله راههای گسترش تجارت خارجی ذکر کرد.

دکتر صفری در پایان نقش بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور برای هماهنگی و هم افزایی در این مسیر را مهم خواند و بر توسعه همکاری وزارت امور خارجه با بسیج تاکید کرد.

حمایت بسیج از فعالان اقتصادی

سپس رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ضمن تقدیر از فعالیت‌های موثر دولت سیزدهم در بخش دیپلماسی اقتصادی ، گزارشی از اقدامات بسیج در عرصه تجارت خارجی بویژه سفرهای تجاری به کشورهای سوریه، عراق و روسیه ارائه داد.

دکتر حسن پور ضمن تاکید بر پرهیز بسیج از انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی تاکید کرد: مأموریت بسیج شناسایی ، رفع موانع و همچنین حمایت و هدایت فعالان اقتصادی بویژه جوانان است.

شایاد ذکر است اتحادیه بین المللی تجار امین در راستای اهداف و سیاست های دولت در زمینه توسعه مناسبات با کشور های منطقه تاسیس شده و خوشبختانه تا کنون در این زمینه اقدامات موثری نیز به اجرا در آمده است.

تشکیل میزهای تخصصی عراق ، سوریه و روسیه از جمله طرح های در دست اجرای اتحادیه بین المللی تجار امین برای گسترش مناسبات تجاری با این کشورها است.

980

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *