farabourse

اعلام آمادگی فرابورس برای واگذاری شرکت‌های دولتی

تصویر روز : مدیرعامل فرابورس در خصوص عدم واگذاری سهام شرکت‌های دولتی از طریق فرابورس گفت: در صورتی که سازمان خصوصی‌سازی مقدمات و شرایط لازم را فراهم آورد، فرابورس آمادگی دارد تا این کار را انجام دهد.
امیر هامونی در خصوص دلایل عدم واگذاری سهام شرکت های دولتی از طریق فرابورس بویژه در سال ۹۶ گفت: پذیرش سهام شرکت ها و عرضه سهام آنها بویژه سهام دولتی در بازارهای فرابورس تابع شرایطی است. بنابراین در صورتی که شرکت ها این شرایط را بدست نیاورند نمی‌توان سهام آنها را در فرابورس پذیرش و نسبت به عرضه و فروش آنها اقدام کرد.

همچنین مدیرعامل فرابورس افزود: واگذاری سهام شرکت های دولتی به صورت جدی از سال ۸۰ آغاز شده و طبق قانون سال ۹۳ سال پایانی واگذاری سهام شرکتهای دولتی است، البته این مهلت در سالهای ۹۴، ۹۵، ۹۶ و ۹۷ هم تمدید شده است، بنابراین در سالهای پایانی عمده سهام و بنگاههای باقی مانده دولت برای واگذاری شرکت های زیانده هستند که کار پذیرش و فروش سهام آنها در فرابورس با سخت‌گیری‌های بیشتری همراه است. به گزارش ایپنا، وی همچنین با تاکید به این که زمینه عرضه و واگذاری سهام شرکت های دولتی همواره در فرابورس آماده بوده و هست تصریح کرد: در صورتی که سازمان خصوصی سازی مقدمات و شرایط لازم را فراهم آورد، فرابورس این آمادگی را دارد تا نسبت به پذیرش و عرضه سهام شرکت های دولتی در بازارهای خود اقدام کند.
ff

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *