kartkhon

مسیر تراکنش‌های الکترونیکی بانکی باید ایمن شود

تصویر روز : معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پاسخ به نگرانی مشترکان موبایل از قطع سرویس خرید شارژ با USSD، گفت: موضوع بستن سرویسی نیست، یا مسیری امن است ادامه پیدا می‌کند یا امن نیست و باید امن‌سازی شده یا با مسیرهای دیگر جایگزین شود.
ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که طبق آخرین بخشنامه بانک مرکزی قرار است از ۱۵ بهمن‌ماه تراکنش‌های الکترونیکی از مبدأ تا مقصد در مسیرهای بدون حضور کارت امن‌سازی شود و این موضوع نگرانی‌هایی را بابت توقف خرید شارژ از سرویس‌های کد دستوری کوتاه (USSD) بین مشترکان موبایل ایجاد کرده است، گفت: این بخشنامه راجع به روش امن‌سازی تراکنش‌ها است و بنابراین موضوع بستن سرویسی نیست زیرا سرویسی که مردم استفاده می‌کنند را که نمی‌بندند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه این بخشنامه بخشنامه فنی و راجع به امن‌سازی است، ادامه داد: یا مسیری امن است ادامه پیدا می‌کند یا امن نیست و باید امن‌سازی شود یا با مسیرهای دیگر جایگزین شود که در حال کار روی این موضوع هستیم.

وی گفت: در حال صحبت با اپراتورهای موبایل در این زمینه هستیم.

وی پیش از این گفته بود: در مسیر تبادل کد دستوری، شماره کارت و رمز دوم به صورتی که خوانده می‌شود در سیستم ها ذخیره می‌شود.

به گزارش فارس، در حالی که به تازگی خبری از قول یک مقام مسئول در وزارت ارتباطات مبنی بر تعویق اجرای بخش نامه و ادامه امکان استفاده مردم از شیوه های فعلی در پی توافق وزیر ارتباطات و بانک مرکزی منتشر شده است، منابع خبری در بانک مرکزی با تکذیب هرگونه توافق برای تعویق توقف خرید شارژ با کدهای دستوری،‌گفته اند: هیچ توافقی مبنی بر تعویق یا تغییر زمان یا شیوه اجرای بخشنامه USSD میان وزارت ارتباطات و بانک مرکزی انجام نشده و تنها نامه‌ای در این باره از سوی وزارت ارتباطات به بانک مرکزی ارسال شده که قرار بر بررسی آن است.

به این ترتیب آخرین اطلاع رسانی رسمی انجام شده همان بخش نامه بانک مرکزی است که در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۶روی سایت رسمی این مجموعه قرار گرفته است و درباره هر نوع تغییری در اجرای این بخش نامه باید منتظر اطلاع رسانی عمومی توسط بانک مرکزی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *