saderat

رشد ۲۰ درصدی ترانزیت کالا در ۱۰ ماهه سال جاری

تصویر روز : طی ۱۰ ماهه ابتدای سال ۹۶، بیش از۷ میلیون و ۶۱۴ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.
به گزارش تصویر روز به نقل از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان با اعلام این خبر، افزود: ترانزیت کالا در مجموع در طی مدت مذکور با حفظ روند ماههای گذشته ، کماکان شاهد رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل بوده است بطوریکه از مجموع کالاهای ترانزیت شده، بیش از ۲میلیون و ۲۷۹ هزار تن مواد نفتی و حدود ۵ میلیون و ۳۳۴ هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین کالاهای عبوری نظیر مازوت، انواع پارچه، قطعات اتومبیل، برنج، گازوئیل، لاستیک و پنبه بوده است.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور بندر شهیدرجایی با ۲ میلیون و ۷۱۵ هزار تن معادل ۳۶ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با ۱۵ درصد و بازرگان با ۱۱ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را کماکان همانند ماههای گذشته سال‌جاری از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد که عمدتاً به جهت ترانزیت فرآورده‌های نفتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *