بیمه‌ای ها مکلف به واریز ۲۷۵ میلیارد تومان به خزانه‌ شدند

 تصویر روز : نمایندگان مجلس، شرکت های بیمه ای را مکلف کردند که ۲۷۵ میلیارد تومان از اصل حق بیمه شخص ثالث به خزانه داری کل کشور واریز کند.

به گزارش خانه ملت ، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس بند الف تبصره ۱۰ بخش درآمدی بودجه ۹۷ کل کشور را با ۱۴۰ رای موافق، ۲۰ رای مخالف، ۱۰ رای ممتنع از ۲۰۰ نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دراین مصوبه، شرکت های بیمه‌ای را مکلف کردند که مبلغ دوهزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (۲.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکت‌ها تعیین و به‌ تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۱۱ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند

وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

نمایندگان مجلس بند الحاقی بخش درآمدی تبصره ۱۰ بودجه ۹۷ را با ۱۴۲ رای موافق، ۲۰ رای مخالف، ۱۰ رای ممتنع از ۲۰۰ نماینده حاضر تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه مجلس، وجوهی که برای تملک عرصه در اختیار بخش نظامی فرودگاه های بین المللی کشور در سال های ۹۶ و ۹۷ توسط شرکت مادر تخصصی فرودگاه ها وناوبری هوایی ایران هزینه شده و می شود، به عنوان هزینه پذیرفته شده تلقی و از مالیات معاف است.

همچنین آن بخش از املاک و دیگر دارایی‌های ثابت شرکت نیز که در همین رابطه به نیروهای مسلح منتقل می‌شود، از پرداخت مالیات معاف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *