رئیس جمهور :‌ نرخ ارز باید به تعادل برسد

تصویر روز : رییس جمهوری گفت: نرخ ارز را متعادل نمی دانیم و باید این نرخ به تعادل برسد.
به گزارش تصویر روز ، حسن روحانی در نشست عصر امروز ( هفدهم بهمن ۱۳۹۶)  با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی اظهار داشت: دولت دوازدهم دو هدف مهم اشتغال مولد و مبارزه با فقر مطلق را تعیین و اعلام کرده و آن را دنبال خواهیم کرد البته در بودجه ۹۷ نیز به این دو  اصل توجه عمیق کردیم و امیدواریم نمایندگان مجلس نیز همان هدف‌ها را در مصوبه مراعات کرده باشند و بتوانیم عامل به وعده های مان باشیم.

برنامه های دولت برای متعادل سازی بازار ارز

رییس جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره این که دولت چه برنامه هایی برای کنترل نوسان های ارزی دارد، اظهار داشت: ما در دولت ‌نرخ ارز را متعادل نمی بینم و باید این وضعیت به تعادل برسد.

وی اظهار داشت: اگر نرخ ارز در حال حاضر بالاتر از نرخ هفته های پیش است دلایل تجاری واقتصادی ندارد.دلایل تجاری ندارد زیرا  در تامین ارز و مخارج ارزی تراز مثبت داریم و درآمد ارزی بیش از مخارج است.

وی ادامه داد : از سویی دیگر دلایل اقتصادی ندارد چرا که دولت در شرایط فعلی کسر بودجه ندارد و همان بودجه ای که تعیین کرده را بر اساس برنامه ریزی ها در حال خرج کردن است و درسویی دیگر امسال یکی از سال های خوب دولت است.

روحانی در ادامه افزود دولت در سال های گذشته در ماه های  دی وبهمن به دلیل بودجه و مخارج مشکل داشت اما در حال حاضر هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.

وی درباره نوسان های ارزی در بازار گفت : فضای فعلی دلایل روانی دارد و نگاه به آینده نیز نشان می دهد آینده قطعا از امروز روشن تر خواهد بود.

روحانی اضافه کرد از نظر ارزی هم وضعیت بهتری در حال حاضر وجود دارد و ۳۰ میلیاد دلار ارز خارجی در اختیار ما است.

رییس جمهوری افزود : درباره بازار ارز تصمیم هایی در گذشته گرفته شده و تصمیم هایی هم به زودی اتخاذ خواهد شد که از سوی دولت و رییس کل بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

حسن روحانی به مردم توصیه کرد که در این مسیر فعلی پرریسک برای سرمایه گذاری در بازار ارز اقدام نکنند چرا که مسیرهای سالم و کم ریسک تری در اقتصاد برای فعالیت و سرمایه گذاری وجود دارد.

وی ادامه داد: این مسیر که برخی ها در آن حضور دارند مسیر باثباتی نیست و مردم باید به راهنمایی و توصیه های مسولین و بانک مرکزی توجه کنند تا دچار آسیب نشوند.

به گفته وی،فردای ما از امروز حتما بهتر خواهد بود چون منابع ارزی ما همان درآمد خودمان بود و امروز تاکنون ۳۰ میلیارد دلار فاینانس خارجی در اختیار ماست. حدود ۱۳ میلیارد آن تصمیم‌گیری شده است لذا شرایط آینده بهتر است.

همه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی از جمله بانک‌ها باید بنگاه‌ها را واگذار کنند

وی درباره بدهی سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: دولت توصیه‌های مهمی به سازمان تامین اجتماعی داشته و آن اینکه از بنگاه‌های اقتصادی دست بردارد چراکه با این شرایط نمی تواند مسیر درست را بپیماید.

رییس جمهور یادآور شد: شرط من با وزیر کار در زمان انتخاب این بوده که تامین اجتماعی تمام بنگاه‌های اقتصادی را واگذار کند که البته قدم‌های خوبی برداشته شده اما باید با سرعت بیشتری انجام شود.

روحانی تاکید کرد: همه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی از جمله بانک‌ها باید بنگاه‌ها را واگذار کنند و این تنها راه نجات اقتصاد کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *