farabourse

پذیرش اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی در فرابورس

تصویر روز : فرابورس طی اطلاعیه‌ای از پذیرش اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی خبر داد که مبلغ تسهیلات قابل دریافت با هر ورقه از آن ۵۰۰ هزار تومان بوده و تاریخ انتشار آن پانزدهم هر ماه است.
مهلت معامله این اوراق ۲۴ ماه از تاریخ انتشار و مدت‌زمان استفاده از آن نیز ۲۵ ماه از تاریخ انتشار است، به این معنی که دارندگان اوراق حتی تا یک ماه پس از توقف نماد مربوط به آن اوراق در بازار فرابورس با آنکه امکان خرید و فروش ندارند، اما می‌توانند با اوراق در دست خود تسهیلات مربوطه را از بانک ملی دریافت کنند.

از سوی دیگر خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن در روز جاری مبادله بیش از ۸۱ هزار ورقه تسه به ارزش نزدیک به ۵۸ میلیارد ریال را رقم زدند.

به طور کلی بازارهای نه‌گانه فرابورس در سه‌شنبه هفدهم بهمن‌ماه میزبان نقل‌وانتقال بیش از ۲۷۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۲ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال بودند.

این حجم از دادوستدها در ۴۷ هزار و ۷۷۹ نوبت معاملاتی صورت گرفت که یک‌سوم تعداد کل معاملات در بازارهای اول و دوم دست به دست شد.

بدین ترتیب معامله‌گران سهام در بازارهای اول و دوم طی ۱۷ هزار و ۴۰۵ نوبت معاملاتی، بیش از ۶۲ میلیون سهم را به ارزش ۲۹۹ میلیارد ریال دست به دست کردند.

بازار پایه

مبادلات سهام در بازار پایه نیز به نقل‌وانتقال بیش از ۱۹۲ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۵۴ میلیارد ریال انجامید. به گزارش ایپنا ، از سوی دیگر رصد مبادلات اوراق در بازارهای اوراق با درآمد ثابت نشان می‌دهد که روز جاری معامله‌گران بالغ بر یک میلیون و ۵۸۰ هزار ورقه را به ارزش بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بازار اوراق با درآمد ثابت دست به دست کرده‌اند.

تاثیرگذارترین نماد

نگاهی به جداول نمادها در روز جاری نیز نشان می‌دهد که در میان نمادهای فرابورسی بیشترین افزایش و کاهش قیمتی به ترتیب مربوط به نمادهای «اوان» و «فزرین» بوده و نماد «زشگزا» نیز بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است.

همچنین تاثیرگذارترین نماد بر آیفکس نماد «مارون» بود که با بیش از ۳ واحد اثر منفی بر این نماگر بیشترین نقش را در افت ۵ واحدی آیفکس و در نهایت قرارگیری آن در ارتفاع ۱۰۸۶ واحدی ایفا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *