lamborghini mobil

برخورد با تخلف فروش شماره موبایل

تصویر روز : رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با رد این ذهنیت که کسب‌وکارها شماره کاربران را از اپراتورها می‌گیرند، گفت: بزرگترین سرمایه یک اپراتور اعتماد یک کاربر است و به همین دلیل آنها به طور گسترده و ساماندهی‌شده اطلاعات را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، حسین فلاح جوشقانی در پاسخ به این‌که شماره‌های کاربران برای پیامک‌های تبلیغاتی چه طور در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این طور نیست که اپراتورها به طور گسترده و ساماندهی‌شده اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دهند. این کار ممکن است به روش‌های مختلف دیگر صورت گرفته باشد از جمله شماره‌هایی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند و یا دیتابیس‌هایی که در فروشگاه‌ها از شماره کاربران ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اعتماد کاربران به عنوان مهم‌ترین سرمایه اپراتورها بیان کرد: کسب‌وکار اپراتورها در این حوزه است و تبعات منفی موضوع پیامک‌های تبلیغاتی برای آنها چندین برابر خواهد بود، زیرا بزرگترین سرمایه یک اپراتور اعتماد یک کاربر است. البته برخی دفاتر امور مشترکان تخلفاتی در این زمینه داشتند که شناسایی و برخورد شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت درباره نحوه شکایت علیه پیامک‌های تبلیغاتی نیز توضیح داد: مشترکان از طریق شماره ۸۰۰ می‌توانند نسبت به قطع پیامکهای تبلیغاتی اقدام کنند. همچنین ساماندهی ۱۹۵ برای رسیدگی به شکایات راه‌اندازی شده است. پورتال ۱۹۵ نیز برای این کار وجود دارد. سازمان تنظیم مقررات رادیویی موظف شده بازخورد مصوبه اجرای پیامک‌های تبلیغاتی را ارائه دهد.

مشترک می‌تواند پیامک تبلیغاتی خود را انتخاب کند

جوشقانی همچنین با اشاره به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته گفت: در راستای ساماندهی این موضوع، کمیسیون تنظیم مقررات با تصویب مصوبه‌ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تکلیف کرده است که چارچوب راه‌اندازی سامانه یکپارچه ارائه این خدمات را تعیین کند. براین اساس چارچوب و ضوابط یکسان‌سازی خدمات پیامک‌های انبوه به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است که بر مبنای آن اپراتورهای تلفن همراه باید به صورت یکسان از طریق یک سامانه واحد، خدمات پیامکی خود را به مشترکان تلفن همراه اعلام کنند و مشترک در صورت تمایل، این دسته از خدمات را انتخاب خواهد کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌اندازی این سامانه از پایان فروردین ماه، اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه انتخاب پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده، ابتدا از مشترک اجازه گرفته می‌شود که تمایلی به دریافت این پیامک‌ها دارد و یا خیر و اینکه تمایل دارد در چه دسته و موضوعی پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده دریافت کند. این سامانه از طریق اپلیکیشن، پرتال و کدهای دستوری از سوی اپراتورهای موبایل به مشترکان اطلاع‌رسانی می‌شود. تکالیف رگولاتوری در این مصوبه نهایی شده و ابلاغیه آن تا سه روز دیگر به اپراتورها اعلام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *