تجارت ۳۷ میلیارد دلاری ایران و چین در سال ۲۰۱۷

تصویر روز: تجارت ایران و چین در سال میلادی گذشته با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۳۷ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار رسید.
به گزارش تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در سال میلادی گذشته با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

مبادلات تجاری ایران و چین که در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۳۱٫۲ میلیارد دلار شده بود در سال ۲۰۱۷ به ۳۷٫۱۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

صادرات چین به ایران در سال ۲۰۱۷ با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ مواجه شده و به ۱۸٫۶ میلیارد دلار رسیده است. واردات چین از ایران نیز در سال ۲۰۱۷ با رشد ۲۵ درصدی به ۱۸٫۵۸ میلیارد دلار رسیده است.

چین در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۶٫۴ میلیارد دلار کالا به ایران صادر و ۱۴٫۸ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود. تراز تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۷ به میزان ۲۰ میلیون دلار به نفع چین بوده است.

بر اساس این گزارش کل تجاری خارجی چین در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۴۱۰۴ میلیارد دلار بوده است که ایران سهم ۰٫۹ درصدی از این رقم داشته است.

سهم ایران از کل صادرات چین در این سال ۰٫۸۲ درصد بوده است. چین در این سال ۲۲۶۳ میلیارد دلار کالا صادر کرده است. نسبت واردات چین از ایران به کل واردات ۱۸۴۰ میلیارد دلاری این کشور در سال ۲۰۱۷ نیز ۱ درصد گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *