najar

رصد ماهواره‌ای محل سقوط هواپیما

تصویر روز : رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ورود سازمان هوا و فضا به منظور رصد ماهواره‌ای منطقه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج و شناسایی محل دقیق آن خبر داد.

به گزارش ایسنا ، اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت امدادرسانی و جستجو در منطقه سقوط هواپیمای مسیر تهران یاسوج اظهار کرد: با تسلیت دوباره برای این حادثه و آرزوی صبر برای بازماندگان این سانحه دردناک باید اعلام کنم که عملیات جستجو برای پیدا کردن لاشه هواپیما همچنان در این مناطق ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها تا کنون بیش از ۶۰ سورتی پرواز در استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد برای جستجو در مناطق کوهستانی انجام شده است، گفت: در دومین روز نیز با توجه به پیدا نشدن محل دقیق سقوط هواپیما و نیز تاریکی هوا و بارش شدید برف و مه آلود بودن برخی مناطق، عملیات جستجوی هوایی متوقف شد و از صبح فردا این عملیات از سر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در عین حال از ادامه عملیات جستجوی زمینی در این مناطق خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۰ کوهنورد حرفه‌ای و متخصص عملیات جستجو در نقاط مختلف را انجام می‌دهند. ۴۵ تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان نیز از سوی هلال احمر در این منطقه فعال است و این تیم‌ها امشب در نقاط امنی از کوهستان متوقف شده و دوباره فردا عملیات جستجو را ادامه خواهند داد.

نجار با بیان اینکه عملیات جستجو در ارتفاع ۴۳۰۰ متری در حال انجام است اظهار کرد: از سازمان هوا و فضای کشور نیز خواستیم در یافتن موقعیت دقیق سقوط هواپیما با ما همکاری کرده و از طریق رصد ماهواره‌ای به امدادگران کمک کند که البته باید دید با توجه به وضعیت هوا آیا این امکان وجود دارد یا خیر؟.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اینکه چرا این عملیات طی دو روز به طول انجامیده و تا کنون لاشه هواپیما کشف نشده است؟ گفت: همانطور که گفتم عملیات در ارتفاع ۴۳۰۰ متری در حال انجام است و باید توجه داشت که در این ارتفاع و در این فصل از سال شاهد بارش شدید برف و باران هستیم و علاوه بر آن مه شدید نیز سبب کاهش دید شده است به طوریکه در برخی از نقاط امکان تردد بالگرد وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه در فضای مه آلود و در شرایط نبود دید کافی، پرواز بالگرد می‌تواند منجر به سقوط آن شود، افزود: تمام تلاش ما این است که از وقوع حادثه‌ای دیگر پیشگیری کنیم و عملیات جستجو در نهایت ایمنی انجام شود.

وی درباره خبر منتشر شده پیرامون اینکه ارتش مختصات دقیق سقوط هواپیما را در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار داده، گفت: چنین چیزی را تایید نمی‌کنیم و هیچ اطلاعاتی در این خصوص به ما داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *