bimeh asiya

بررسی عملکرد بیمه آسیا در گزارش ۹ و ۱۱ ماهه

تصویر روز: بیمه آسیا در گزارش ۱۱ ماهه خود اعلام کرده است که ۳۰ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال حق بیمه به ۵ میلیون و ۳۶۷ هزار نفر فروخته است. در مقابل مبلغ ۱۸ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال خسارت به ۶۵۴ هزار نفر پرداخت کرده است .
به گزارش تصویر روز به نقل از بانکداری ایرانی، بر اساس مقایسه با سال ۹۵ باید گفت که این شرکت در ۱۱ ماهه سال ۹۶ بیش از ۲۳ درصد در تولید حق بیمه رشد داشته است و در بخش خسارت نیز کمتر از ۲۰ درصد رشد را تجربه کرده است ؛ چرا که  در دوره مشابه در سال ۹۵ این شرکت ۲۴ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال حق بیمه برای ۶ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر حق بیمه صادر کرده بود . خسارت پرداختی نیز  مبلغ ۱۵ هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال برای ۵۷۹ هزار نفر بوده است .

در ۱۱ ماهه مورد بررسی در سال ۹۶ ، بیمه  شخص ثالث  با رقم ۱۳ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال بیش از ۴۴ درصد از حق بیمه تولیدی شرکت بیمه اسیا را به خود اختصاص داده و بعد از آن بیمه درمان با رقم ۵هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال معادل ۱۸ درصد قرار دارد .

در بهمن  ۹۶،  بیمه آسیا بیش از ۳ هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده  که نسبت به بهمن ماه سال قبل با رقم ۲ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال  نزدیک به ۴۵ درصد رشد را تجربه کرده است . در بهمن ۹۶ بیشترین حق بیمه تولیدی به بیمه شخص ثالث با رقم یک هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال معادل ۴۴ درصد و بعد از آن بیمه درمان با رقم ۳۴۱ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد قراردارد .

بیمه شخص ثالث  و درمان در تخصیص بالاترین حق بیمه بیمه آسیا با سال گذشته تفاوتی ناشته است .
بیمه آسیا در گزارش ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۶ اعلام کرده است با۳۹۰  میلیارد ریال سود خالص ، برای هریک از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم ۱۷۰ ریال سود تخصیص خواهد یافت .

این در حالی است که در دوره مشابه در سال ۹۵ شرکت با  ۲۸۵ میلیارد ریال سود برای ۹ ماه به هر سهم ۱۲۴ ریال سود تخصیص می یافت . بنابراین در ۹ ماهه سال ۹۶ بالغ بر ۳۷ درصد نسبت به سال قبل رشد را در عملکرد بیمه آسیا شاهد بودیم .

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *