bank markai

صرافی بانک‌ها به سامانه نظام یک‌پارچه معاملات ارزی می‌پیوندند

تصویر روز : نشست آموزشی آشنایی با سامانه نیما «نظام یکپارچه معاملات ارزی» به منظور تشریح جزییات این سامانه برای صرافی‌های بانک‌ها و تبادل نظر، در بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش تصویر روز  به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، تامین الکترونیکی نیاز های ارزی بازرگانان از بازار آزاد توسط صرافی‌های مجاز هدف اصلی سامانه نیما است و امکان مدیریت بازار ارز برای سیاستگذار، تسهیل در فرآیند تامین ارز و فعالیت شفاف برای متقاضیان ارز از طریق آن فراهم می‌شود.

نیازهای ارزی بازرگانان تحت عنوان درخواست تامین ارز، شامل اطلاعاتی اعم از مشخصات کلی درخواست خرید ارز، اطلاعات ارز درخواستی، مشخصات حساب مقصد برای حواله و مشخصات متقاضی در این سامانه ثبت و به تامین کنندگان مجاز نمایش داده می‌شود و آنها پس از مشاهده درخواست‌ها می‌توانند پیشنهاد خود را در مورد آنها ثبت کنند. در صورت انتخاب پیشنهاد توسط بازرگان و تکمیل فرآیند مربوطه، معامله انجام و ارز موردنیاز تامین می‌شود.

بانک مرکزی بر اساس آیین‌‏نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موظف به تهیه، اجرا و بهره‌‏برداری از سامانه ارزی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است. بدین ترتیب تمام درخواست‌ها از سامانه جامع تجارت از بازرگانان دریافت و در اختیار سامانه نیما قرار می‌گیرد.

در حال حاضر اجرای این طرح با صرافی بانک‌ها کلید خورده و با فراهم شدن شرایط لازم، صرافی‌های غیربانکی نیز به زودی به این سامانه اضافه خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *