seyedzadeh

افزایش مبلغ طرح تکریم و مستمری صندوق اعتباری هنر در سال جدید

تصویر روز: مدیر عامل صندوق اعتباری هنردر نشست سراسری مدیران و  نمایندگان سراسر کشوراین  صندوق که امروز برگزار شد، نوید خبرهای خوب برای اعضای صندوق اعتباری هنر درسال جدید را داد.
سید حسین سیدزاده دراین نشست که به منظورآشنایی بیشتر نمایندگان صندوق اعتباری هنر در استان ها با خدمات و تسهیلات این صندوق برگزار شد، تاکید کرد: در حال حاضر افزایش مبلغ طرح تکریم و مستمری صندوق اعتباری هنر در سال جدید در اولویت است.
وی در عین حال با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده از سوی صندوق در سال ۹۶ تصریح کرد:  از سال ۸۳ تا ۹۶ ، تنها ۲۰ هزار هنرمند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر قرار گرفته بودند که خوشبختانه به همت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این رقم درسالجاری با افزایش ۶۰ درصدی به ۳۲ هزار نفر رسیده است.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست های دولت دوازدهم به صندوق اعتباری هنر مبنی بر حمایت ویژه از اصحاب فرهنگ و رسانه متذکرشد: بنابر نگاه رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در جهت تحقق این سیاست فصل جدیدی در ارائه خدمات صندوق اعتباری هنر به هنرمندان آغاز شده است.
سیدزاده اصلی ترین وظیفه صندوق اعتباری هنر را پوشش سراسری بیمه تامین اجتماعی هنرمندان دانست و افزود: بیمه تامین اجتماعی نیازی حیاتی برای یک هنرمند تلقی می‌شود.
وی  همچنین در ادامه درباره تسهیلات و ارائه کمک هزینه به هنرمندان اذعان داشت، روند و نحوه تخصیص تسهیلات و وام‌های پرداختی به اعضا تغییرات کلی داشته و سعی شده به مطالبات اعضای صندوق در استانها بیشتر از قبل پرداخته شود.
وی درعین حال با اشاره به ارائه خدمات بیمه تکمیلی صندوق در سالجاری متذکر شد: خدمات بیمه تکمیلی امسال صندوق با ارائه سه طرح مختلف بی نظیر بوده به نحوی‌که این امکان برای یک هنرمند فراهم شده بود که با پرداخت ۶۰ هزار تومان از خدمات بیمه تکمیلی درمان طی یکسال بهره مند شود.
گفتنی است در ادامه این نشست قراراست به مواردی چون روند توسعه پوشش بیمه تامین اجتماعی در استانها، افزایش ارائه تسهیلات به هنرمندان و روش استفاده از سامانه الکترونیک بیمه تکمیلی صندوق(بیمانو)پرداخته شود و درعین حال در این نشست توضیحات کاملی در خصوص ارائه تسهیلات، مطالبات و امور رفاهی و  خدمات در حوزه اعضاء ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *