seif

تشکر ویژه رییس کل بانک مرکزی از موسسه اعتباری کاسپین

تصویر روز : رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با تشکر از بانک های عامل در ساماندهی موسسات اعتباری، از موسسه کاسپین به طور ویژه قدردانی کرد.
به گزارش تصویر روز ، دکتر ولی الله سیف در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از بانک های عامل در ساماندهی موسسات اعتباری گفت: باید از موسسه کاسپین تشکر ویژه شود.
وی افزود: موسسه کاسپین مظلوم واقع شده است و این موسسه هیچ ارتباطی با کلاهبرداری ها و عملیات متقلبانه مسئولان فرشتگان و مشکلات مربوط به تسویه و موضوعات پیرامونی آن ندارد و فقط نقش عاملیت در پرداخت منابع تخصیصی از سوی بانک مرکزی را به عهده داشته است.
رییس بانک مرکزی با اشاره به این نکته که وقتی فضایی برای موسسه کاسپین ایجاد شود که قادر به فعالیت نباشد، در واقع ارزش دارایی های‌ متعلق به سپرده گذاران کاهش می یابد، افزود: تمام تلاش بانک مرکزی و دستگاه های ذیربط، تسریع در شناسایی دارایی ها و اموال این موسسات است تا با افزایش نقدینگی بیشتر، درصد بالاتری از مطالبات سپرده گذاران پرداخت شود، ضمن آنکه کسری های فعلی مربوط به تمام تعاونی هاست و موسسه کاسپین که مجوز ساماندهی این تعاونی ها را بر عهده گرفته است، مسئولیتی ندارد و تنها مسئولیتش در قبال وجوه و دارایی هایی است که دریافت کرده است.
سیف با اشاره به اینکه گزارش‌های بانک مرکزی در خصوص نحوه ساماندهی و تسویه سپرده گذاران به منظور آگاهی آنها منتشر شده است گفت: سپرده گذاران با توجه به این گزارش‌ها، ضمن آگاه شدن از حقوق و فرآیندهای پرداخت سپرده ها، در صورت مشاهده تخلف می توانند از مراجع قانونی استیفای حق کنند.
رییس شورای پول و اعتبار ضمن تشکر از همه بانک ها و موسسات اعتباری که صرفا برای همکاری با بانک مرکزی، پاسخگوی مشتریان تعاونی های منحله بودند، گفت: اوج اشکالی که سپرده گذاران عزیز تعاونی منحله فرشتگان داشتند و من هم به آنها حق می دهم این بود که آنها در شعبی سپرده گذاری کردند که تابلوی موسسه اعتباری کاسپین داشت ، در حالی که این شعب هنوز تحویل کاسپین نشده بود و به غلط تابلو را عوض کرده و تابلوی کاسپین را نصب کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *