rabie.2

پوشش ۳۰۰ هزار نفری طرح کارورزی در سال ۹۷

تصویر روز : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی می‌کنیم ۳۰۰ هزار نفر را از طریق طرح کارورزی برای کارآموزی و کارورزی به سمت تقاضای کار بفرستیم.
علی ربیعی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: پیش بینی می کنیم از طریق طرح کارورزی حدود ۳۰۰ هزار نفر را برای کارآموزی و کارورزی به سمت تقاضای کار بفرستیم و پایان سال ۱۳۹۷ بخش اعظم آن ها را تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهیم تا در آن کارگاه جذب شوند و یا یارانه تسهیلات بدهیم.

وی با بیان اینکه پس از چندین جلسه کمیسیون تخصصی اشتغال، مجموعه ای از مصوبات را در جلسه امروز شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور مطرح کردیم، افزود: یکی از طرح ها، طرح های سیاست های مداخله ای بازار کار بود که با عنوان «کاج» نام گذاری کردیم.

وی ادامه داد: این طرح ها چندگانه است و در یکی از این طرح ها با اتحادیه های صنفی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، کانون های کارفرمایی، تفاهم نامه هایی را در حال امضاء هستیم که در سطح استان ها کارفرمایان بتوانند افراد جویای کار را در محیط کاری آموزش دهند و سپس جذب کنند.

ربیعی با بیان اینکه یارانه دستمزد را در مناطقی که نرخ بیکاری بالا دارند در نظر می گیریم، افزود: امیدواریم کارفرمایان از این مجموعه مشوق های کارفرمایی و آموزشی در محیط واقعی استقبال کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه فناوری اطلاعات برای سال آینده بیش از ۱۰۰ هزار شغل را هدفگذاری کردیم و در زمینه گردشگری و کشاورزی و دیگر حوزه ها هم برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه برای هر رسته نیاز به بهبود فضای کسب و کار رسته ای داریم افزود: در جلسه امروز شورای عالی اشتغال برای کار در حوزه فناوری اطلاعات قرار شد ما و وزارت ذیربط بسته ای شامل مالیات و مسائل تامین اجتماعی و حقوق کار و کاهش مجوزهای مختلف را برای بهبود فضای کسب و کار داشته باشیم.

ربیعی با بیان اینکه باید نهادسازی های مناسب را انجام دهیم گفت: ۲۸۰ هزار شغل برای طرح بازآفرینی شهری (بافت فرسوده) و ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی و ۱۳ هزار شغل در زمینه خودروسازی پیش بینی کردیم.

وی گفت: صندوقی را تشکیل خواهیم داد که هم شامل آورده دولت است و هم افراد محلی می تواند در آن مشارکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *