forodgah

رشد ۷ درصدی پروازها در فرودگاه‎های کشور

تصویر روز: بهمن ۹۶ با انجام ۳۵ هزار و ۷۳ فروند نشست و برخاست در فرودگاه‎های تحت تملک شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رشد ۷ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به ثبت رسید.

به گزارش­ روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران؛­­­ آمار ارائه شدهِ ­­گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی نشان می‎دهد که فرودگاه‎های کشور در این ماه رشد ۷ درصدی نشست و برخاست را با انجام ۳۵ هزار و ۷۳ پرواز، رشد ۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر را با جابه‎جایی چهار میلیون و ۳۱۹ هزار و ۶۵۱ نفر و رشد ۶ درصدی ارسال و پذیرش بار و پست را با جابه‎جایی بیش از ۴۰ میلیون و ۳۷۵ هزار کیلوگرم را تجربه کرده‎اند.

بر همین اساس در این ماه، فرودگاه مهرآباد با ۱۱ هزار و ۶۱۹ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داد­و با جابه‎جایی بیش از یک میلیون و ۴۱۸ هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بود.

پس از آن فرودگاه مشهد با ۵۱۴۳ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۷۳۰ هزار مسافر دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی­ ­نیز با ۳۹۶۰ فروند نشست و برخاست و پذیرش نزدیک به ۵۸۶ هزار مسافر از این نظر در جایگاه سوم قرار دارد و از طرفی با ارسال و پذیرش حدود ۱۰ میلیون و ۴۴۰ هزار کیلوگرم بار، رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

طبق آمار منتشر شده، سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای این ماه ۲۹ هزار و ۳۴۶ فروند است که طی آن نزدیک به سه میلیون و ۵۰۱ هزار مسافر و نزدیک به ۲۵ میلیون و ۷۵۷ کیلوگرم بار منتقل شده­‎است.

با توجه به اینکه­ همه­­­پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار بالا، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۴۳۵۱ فروند نشست و برخاست،­نزدیک به ۶۲۴ هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۴ میلیون و ۷۹۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۲۵۹۳ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش ۲۵۷ هزار و ۵۸۰ مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و ۹۷۶ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

سهم پروازهای خارجی بهمن ماه در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز­نشست و برخاست ۵۷۲۷ فروند هواپیما است که طی آن نزدیک به ۸۱۹ هزار مسافر و بیش از ۱۴ میلیون و ۶۱۸ هزار کیلوگرم بار منتقل شده‎اند.

در این بخش هم فرودگاه امام خمینی ­با نشست و برخاست ۳۸۴۹ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۵۸۴ هزار مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به ۱۰ میلیون و ۴۰۷ هزار کیلوگرم بار، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی ۷۹۲ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۱۰۶ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و ۹۶۷ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست ۲۷۰ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود ۳۳­هزار و ۵۵۲ مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۷۰۸ هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

1 thoughts on “رشد ۷ درصدی پروازها در فرودگاه‎های کشور

  1. اسکراب لب پاسخ

    با سلام و درود فراوان خدمت دست اندرکاران وب سایت سپاس از مطالب مفیدی که به اشتراک می گذاریدو مطالب سایت شما رو پیگیری خواهم کرد . موفق و موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *