ارایه گزارش ساماندهی موسسات غیرمجاز

تصویر روز : معاون نظارتی بانک مرکزی، فردا دوشنبه ۲۱ اسفندماه گزارش «ساماندهی موسسات غیرمجاز» را در نشست خبری و با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی تشریح می کند.
به گزارش تصویر روز از روابط عمومی بانک مرکزی، فرشاد حیدری در نشست خبری خود، «آخرین اخبار ساماندهی موسسات غیرمجاز»، «دستاوردهای حاصله و برنامه های آتی» را در راستای تصمیمات کمیته منتخب سران سه قوه برای مردم و سپرده گذاران ارایه خواهد کرد.

پیش از این مقامات بانک مرکزی اعلام‌ کرده اند پایان سال جاری، اتمام برنامه ساماندهی موسسات غیرمجاز خواهد بود و در نتیجه اقدامات این بانک با همکاری سایر دستگاه های ذیربط «هیچ موسسه غیرمجاز فعالی» در کشور وجود ندارد.

گفتنی است، بانک مرکزی اقدامات خود در زمینه  مبارزه با موسسات غیرمجاز را که با اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی در چهار گام آغاز کرده بود، در سال ۱۳۹۵ شدت بخشید و با انحلال تعاونی‌های اعتباری مشکل‌دار و ادغام و واگذاری برخی موسسات مالی غیرمجاز دیگر، گامی اساسی در انتظام بخشی به بازار پول برداشت.

در سال جاری نیز بانک مرکزی با توجه به تصمیمات کمیته منتخب سران سه قوه با ۹۸درصد سپرده گذاران تعاونی های اعتبار منحله تصفیه حساب کرده است. در این مسیر، رویکرد اصلی این بانک مرکزی در فرایند ساماندهی موسسات محافظت و مواظبت از منافع سپرده‌گذاران خُرد این موسسات در عین پرهیز از استفاده از رویکردهای غیراصولی استوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *