saghaeian.qom

اولویت شهرداری قم در سال آینده

تصویر روز: شهردار قم اجرای طرح های عمران شهری و تکمیل طرح های نیمه تمام را از مهمترین برنامه های شهرداری در سال آینده اعلام کرد .

 سقاییان نژاد در نشست خبری امروز با رسانه ها گفت: هشتاد و یک درصد بودجه سال ۹۷ شهرداری قم عمرانی و نوزده درصد جاری است . به گزارش صدا و سیما ، شهردار قم افزود: بیش از یک هزار و چهارصد میلیارد تومان سهم بودجه عمرانی و چهارصد و چهل میلیارد تومان سهم بودجه جاری است و بودجه جاری هشت و نیم درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که از محاسن بودجه سال آینده است .

آقای سقاییان نژاد با اشاره به رقم دو هزار و دویست میلیارد تومانی بودجه مصوب امسال گفت: تا به حال بیش از هشتاد و پنج درصد بودجه محقق شده است .

شهردار قم برنامه ریزی برای استقرار یک نظام پاسخگویی را از کارهای اصلی شهرداری در سال ۹۷ بیان و هدف از آن را ارتقای رضایت مندی مردم ذکر کرد که در کاهش معضلات موثر خواهد بود .شهردار قم

اقای سقاییان نژاد تملک و اجرای مرحله پنجم طرح عمار یاسر، ادامه خیابان سمیه ، بلوار فردوسی ،رمپ و لوپ های پل ۹ دی و پارکینگ زائر ، احداث و تکمیل تقاطع های غیر همسطح فردوسی ، ولی عصر و خیابان امام خمینی ، بوستان بزرگ زائر و دریاچه مصنوعی بوستان غدیر را از جمله طرح های شهرداری در سال آینده برشمرد .

شهردار قم ادامه اجرای مرحله اول خط یک مترو و تامین ششصد میلیارد تومان اعتبار برای آن در سال آینده را از دیگر برنامه های سال ۹۷ عنوان کرد .

شهردار قم افزایش هماهنگی و تعامل دستگاههای اجرایی با شهرداری را برای کاهش چالش های شهرداری در طرح های عمرانی و بهره برداری به موقع از آنها ضروری خواند و گفت: بهره برداری زودتر از این طرح ها آرامش و رضایت مردم را که هدف مسئولان است در پی دارد .

اقای سقاییان نژاد درباره مونوریل هم گفت: همه مسئولان درباره تکمیل مرحله اول مونوریل به طول چهار و هفت دهم کیلومتر و تا میدان مطهری اتفاق نظر دارند که صدو پنجاه تا دویست میلیارد تومان نیاز دارد .

شهردار قم درباره تکمیل این طرح توسط شهرداری گفت: در این باره باید ابتدا مشکلات حقوقی آن که بسیار مهم است حل شود

آقای سقاییان نژاد افزود :در بحث ترافیکی مونوریل دردی از دردهای شهر را حل نمی کند .

شهردار قم درباره خط آهن متروکه در شهر گفت :معتقد هستیم این خط آهن باید جمع شود و شهرداری با دیوارکشی اطراف آن مخالف است .

آقای سقاییان نژاد با اشاره به تعامل خوب شهرداری با شورای اسلامی دوره چهارم و فعلی ، شورای دوره پنجم را از نظر تخصصی بهتر ارزیابی کرد .

شهردار قم درباره تاکسی های فعال از طریق فضای مجازی گفت: بی توجهی به این مسئله در سال های آینده مشکل جدی ایجاد می کند و ما نگرانیم بر اساس قانون مسئولیت حمل و نقل شهری به عهده شهرداری است و هر کس می خواهد در این باره کار کند باید مجوز قانونی بگیرد و باید از کارهای غیر قانونی جلوگیری شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *