bimeh iran

پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان از دیون بیمه توسعه

تصویر روز: مدیرعامل بیمه ایران گفت:بخش عمده تعهدات بیمه توسعه در رشته شخص ثالث از سوی بیمه ایران پرداخت شده و در ازای آن ۵۰۰ میلیاردتومان از دارایی‌های این شرکت بیمه به فروش رفته و بخشی نیز در مرحله واگذاری است.
به گزارش فارس، محسن پورکیانی درباره وضعیت ایفای تعهدات بیمه ورشکسته توسعه که به بیمه ایران سپرده شده است، اظهار داشت: پرداخت عمده تعهدات بیمه توسعه در رشته شخص ثالث تمام شده و بیمه ایران تا کنون ۸۵۰ میلیارد تومان از تعهدات بیمه توسعه را پرداخته است.

وی در پاسخ به اینکه چه مقدار از تعهدات این شرکت باقی است، تصریح کرد: حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر از تعهدات بیمه توسعه باقی مانده است.

پورکیانی در خصوص وصول مطالبات بیمه ایران از محل فروش دارایی‌های بیمه توسعه نیز خاطرنشان کرد: ما بخشی از دارایی‌های بیمه توسعه را تا کنون فروخته‌ایم و بخشی نیز در حال فروش است.

مدیرعامل بیمه ایران حجم واگذاری دارایی‌های بیمه توسعه را تا کنون ۵۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

بر اساس این گزارش در پی بحران مالی بیمه توسعه که به ورشکستگی این شرکت انجامید بیمه ایران از سوی بیمه مرکزی مسئول ایفای تعهدات این شرکت در برابر مشتریانش شد.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی پرداخت دیون بیمه توسعه در برابر واگذاری دارایی‌های آن به بیمه دولتی ایران صورت گرفته است.

بیمه‌ها در آستانه قرارداد با سایپا برای دریافت پرتفوی بیمه‌نامه خودروهای صفر

پورکیانی همچنین درباره تسهیم بیمه‌نامه خودروهای صفرکیلومتر میان شرکت‌های بیمه‌ خاطرنشان کرد: این طرح درباره ایران خودرو کاملا اجرایی شده است و ایران خودرو همکاری خوبی در این باره داشته است.

وی گفت: درباره شرکت سایپا نیر در شرف انعقاد قرارداد هستیم تا آنها نیز از طریق سامانه در اختیار سندیکا بیمه‌نامه خودروهای صفر را ارائه دهند.

صدور انحصاری بیمه‌نامه‌ خودروهای صفرکیلومتر از سوی برخی شرکت‌های بیمه وابسته به خودروسازان با اعتراض صنعت بیمه کشور مواجه بود که در نهایت بیمه‌ها با تشکیل کنسرسیومی به رهبری بیمه ایران درباره واگذاری صدور بیمه‌نامه این خودروها بر اساس سهم‌ بازارشان در کشور توافق کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *