رییس بسیج اصناف: تولید کنندگان داخلی باید اعتماد مردم را جلب کنند

تصویر روز: رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور با اشاره به حمایت از واحدهای صنفی عرضه کننده کالای ایرانی، از راه‌اندازی پویش ملی حمایت از کالای ایرانی در کشور خبر داد.

به گزارش تصویر روز غلامرضا حسن‌پور در گفتگو با یزدرسا، با اشاره به‌ضرورت تلاش همگانی جهت حمایت از کالای ایرانی، گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ شعار سال را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، در سال ۹۶ با محدود کردن دامنه آن شعار سال را اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ا و در سال ۹۷ بادید عملیاتی، شعار سال را حمایت از کالای ایرانی انتخاب کردند.

وی افزود: بر اساس همه نظریات اقتصادی که تأکید می‌کنند اول باید بازار خود را پیدا کرد و سپس به تولید کالا اقدام کرد، رهبر انقلاب بر مبنای همین تفکر شعار سال ۹۷ را انتخاب و خواستار هدایت اقتصاد کشور به این سمت‌وسو شدند. سال گذشته مجموعه بسیج اصناف کشور درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی را صورت داد و سعی کرد در حد توان خود و با تعامل و هماهنگی با سایر بخش‌های اقتصادی، اتفاقات مثبتی را در عرصه اقتصادی به وجود آورد.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور ادامه داد: از ابتدای سال ۹۷ به همت بسیج اصناف کشور و باهمت معاونت اجتماعی قوه قضائیه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی ایران پویش ملی حمایت از کالای ایرانی ایجاد شد و بسیاری از افراد شاخص کشور در این کمپین عضو شدند و روز ب روز در حال گسترش است.

حسن‌پور تأکید کرد: این کمپین به‌زودی در سراسر کشور همه‌گیر شده و همه استان‌ها در این زمینه فعال خواهند شد که در حال حاضر نیز برخی از استان‌ها نظیر سمنان در این زمینه فعال‌شده‌اند. به‌طورکلی می‌توان گفت این کمپین باهدف هم‌افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر بین کمپین‌های حامی تولید ملی نظیر آری به تولید ملی و پای‌کار کالای ایرانی تشکیل‌شده است که در جریان برگزاری این کمپین مشکلات تولید داخلی نیز احصا می‌شود؛ چنانچه تاکنون نیز برخی از مشکلات صنایع داخلی از طریق همین کمپین به دست ما رسیده است.

عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور تصریح کرد: پس از احصاء مشکلات صنایع داخلی و تولید داخل مواردی که مربوط به بخش‌های دولتی و خصوصی می‌شود به بخش‌های مربوطه جهت رسیدگی ارسال می‌شود و مجموعه بسیج نیز با تمام توان آماده کمک به صنایع و واحدهای صنفی است که در راستای تولید، عرضه و حمایت از کالای ایرانی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: فرزندان انقلاب اسلامی در مجموعه بسی اصناف کشور از ماه‌ها قبل از تعیین شعار سال مدنظر مقام رهبری با رصد شرایط کشور و بیانات رهبر انقلاب دریافتند که در سال ۹۷ رویکرد اقتصادی باید در راستای حمایت از کالای ایرانی تنظیم شود و بر همین مبنا از چند ماه قبل برنامه‌ای اساسی برای تحقق شعار سال با عنوان ترغیب کسبه محترم به فروش کالای ایرانی به همه واحدهای زیرمجموعه ابلاغ کرده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور با اشاره به اینکه مهم‌ترین بحث در حمایت از کالای ایرانی، بحث فرهنگی است، اظهار داشت: مردم نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند و بانوان جامعه به‌واسطه تأثیرگذاری که در خانواده و جامعه دارند می‌توانند در راستای حمایت از کالای ایرانی در خط مقدم جنگ اقتصادی به جهاد بپردازند.

این مسئول با اشاره به برخی الزامات حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: جلوگیری و مدیریت واردات بی‌رویه به کشور و مقابله جدی با واردات کالاهای دارای مشابه تولید داخل در کنار مقابله جدی با قاچاق کالا، از الزامات مهمی است که باید درزمینهٔ حمایت از تولید داخل به آن توجه کرد.

حسن‌پور در ادامه تأکید کرد: نکته مهمی که در راستای حمایت از کالای ایرانی نباید فراموش کرد، موضوع ارتقای مستمر کیفت کالاهای داخلی است؛ چراکه کالاهای داخلی علاوه بر تلاش برای کاهش هزینه‌های تولید کالا باید برای ارتقای کیفی کالاهایشان نیز تلاش کنند. باید این واقعیت را پذیرفت که برخی از کالاهای داخلی از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند و این موضوع نقش مهمی در بی‌اعتمادی مردم به کالاهای داخلی دارد که باید در این زمینه فعالیت‌های جدی صورت گیرد که در این زمینه بسیج مهندسین صنعت و بسیج کارگری می‌توانند به تحقق این امر کمک کنند.

عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور تصریح کرد: باید مجموعه دولت و متولیان عرصه اقتصاد مشوق‌هایی را برای صنایع داخلی و واحدهای صنفی عرضه‌کنندگان کالاهای ایرانی در نظر بگیرند تا ضمن حمایت از فعالان این عرصه بتوان به همه‌گیر شدن فرهنگ عرضه کالای ایرانی نیز کمک کرد.

وی در پایان بابیان اینکه همه زمینه‌های تحقق شعار سال در کشور فراهم است، گفت: اکنون وظیفه همه اقشار جامعه است تا با خرید کالای ایرانی و اعتماد به آن به شکوفایی اقتصادی کشور و باز شدن گره کور مشکلات اقتصادی کمک کنند. مردم ما همان‌گونه که در مراحل متعدد برای حراست از نظام اسلامی و ارزش‌های آن از جهاد فی سبیل الله دریغ نکردند اکنون نیز باید با جهاد اقتصادی به جنگ دشمنان بدخواه ملت ایران بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *