iran euro

اروپایی ها به برجام پایبند می مانند

تصویر روز: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سابقه رفتاری اروپایی ها نشان می دهد در صورت خروج احتمالی آمریکایی ها از برجام، آنان به تعهداتشان در این توافق پایبند می مانند.

سهیلا جلودارزاده افزود: آمریکا در سال های گذشته به دلیل جنایاتی که در ویتنام انجام داده بود به چهره کریه در دنیا تبدیل شده بود و این کشور در این سال ها تلاش کرد چهره بشردوستانه از خود نشان دهد ولی در این کار موفق نبود.
وی ادامه داد: توافق برجام بعد از تلاش های زیاد و میانجی گری های فراوان به سرانجام رسید و به شکل محافظه کارانه مورد قبول ایران قرار گرفت.
عضو فراکسیون امید مجلس دهم تصریح کرد: لغو یک جانبه این توافق، موجب سلب اعتماد کامل دوباره جهان از آمریکا می شود و بار دیگر چهره کریه آمریکا را به دنیا نشان خواهد داد.
جلودارزاده افزود: آمریکا بداند با اقدامی همچون لغو برجام نمی تواند به خواسته ها و آرزوهای خود دست یابد زیرا ایرانیان فراز و فرود زیادی را تجربه و با همه مشکلات مبارزه کرده اند، فشارهای آمریکا ما را سر سخت تر از گذشته خواهد کرد.
وی همچنین گفت:این کشور باید عاقلانه فکر کند و تصمیم بگیرد، فاصله جنگ یا صلح یک کلمه است، عقل و دانش بشر در این مرحله است که دیگر ظلم و ستم را نمی پذیرد و آمریکا باید بداند که سلطه گری و قلدری در دنیا جواب نمی دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکایی باید بدانند قلدرهای تاریخ مثل صدام و هیتلر نابود شدند، این قانون خدایی است که اگر تمدنی با ستم به اوج برسد لحظه اوج آن سقوطش است.
به گزارش ایرنا، ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است تصمیم خود درباره تمدید تعلیق تحریم ها و ادامه اجرای برجام را روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) اعلام کند و اروپایی ها به تلاش های خود برای حفظ برجام ادامه می دهند.
دنیس راس مشاور پیشین هیلاری کلینتون و دستیار رییس‌جمهوری سابق آمریکا اخیرا اظهارداشت: نگرانی‌های من درباره خروج آمریکا (از برجام) عمیق‌ است، چنین کاری، بدون هیچ گونه تاثیر عملی، یک توهم درباره سرسخت بودن در برابر ایران ایجاد می کند. خروج از توافق (برجام) سبب انزوای آمریکا خواهد شد ولی ایرانی‌ها منزوی نخواهند شد.
علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز در مورد احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: دشمنان باید بدانند در شرایط برگشت‌پذیری برجام شرایط ویژه‌ای رقم خواهد خورد و زمانی که مسوولان بلندپایه نظام اراده کنند، ضرب شست ویژه‌ای برای برهم زنندگان این توافق خواهیم داشت.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *