majles.1

تحقیق و تفحص از ایدرو و خودروسازان

تصویر روز: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با رای اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص از ایدرو و خودروسازان و همچنین بررسی گزارش تخلف در قرارداد خرید کشتی از کره جنوبی به صحن علنی مجلس ارائه شد.

سعید باستانی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص تشریح نشست عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: در جلسه امروز بحث تحقیق و تفحص از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و خودروسازان مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با عدله‌ای که وجود داشت هر دو تحقیق و تفحص در کمیسیون مورد رای گیری قرار گرفته شد و با رای بالا تصویب شدند، گفت: با توجه به بررسی و رای گیری صورت گرفته هر دو بخش مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه ایدرو بر اساس شرح وظایف سازمان از قبیل اقدامات در زمینه گسترش و سرمایه‌گذاری، نوع سرمایه‌گذاری، آمایش سرزمینی تولید بر اساس مزیت‌های نسبی کشور تحقیق و تفحص صورت می‌گیرد، ادامه داد: در حوزه خودروسازی نیز مجموعه تولید، طراحی، قراردادها، فروش، سیستم‌های سرمایه‌گذاری در زمینه خودروسازی و تولید و انتقال تکنولوژی تحقیق و تفحص می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی نیز در دستورکار کمیسیون قرارداشت که باتوجه به فرعی بودن کمیسیون صنایع و معادن مواد مرتبط ۴، ۵ و ۱۵ مورد بررسی قرار گرفت و بخش‌هایی از آن اصلاح شد، عنوان کرد: دستور کار دیگر در خصوص گزارش خرید ۱۰ فروند کشتی از کره جنوبی توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خواستی توسط تعدادی از نمایندگان به هیات رئیسه مجلس ارائه شده بود تا مشخص شود که تخلفی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر، تصریح کرد: این موضوع توسط هیات رئیسه به کمیسیون ارجاع داده و در کمیسیون نیز کارگروهی به ریاست آقای مقدسی را تشکیل داد، کارگروه پس از بررسی‌های لازم تخلفی را در عدم اجرای مواد ۲، ۳ و ۴ قانون استفاده حداکثری از توان تولید داخلی از سوی کمیته محرز کردند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: تقاضای اعمال ۲۳۶ مطابق قانون آئین نامه داخلی مجلس در این خصوص رای گیری و برای ادامه کار به صحن علنی مجلس ارجاع داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *