porebrahimi.majles

قانون مالیات بر ارزش افزوده‏ اصلاح می‌شود

تصویر روز: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: اشکالات قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده‏ در این کمیسیون بررسی شد و اصلاح این قانون در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت .

به گزارش صدا و سیما، محمد رضا پورابراهیمی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره اصلاح این قانون افزود: این قانون در بسیاری از کشور‌ها در حال اجرا است و هدفش این است که هر کس که مصرف بیشتری دارد مالیات بیشتری را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹ سال از اجرای قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده می‌گذرد، گفت:: قرار بود پس از اجرای آزمایشی ۵ ساله، اصلاحاتی روی این قانون انجام و نواقص آن برطرف شود.

پور ابراهیمی گفت: به علت نقص در اجرای این قانون و نبود زیر ساخت‌های لازم به جای اینکه مصرف کننده نهایی مالیات را پرداخت کند در سال‌های اخیر این مالیات به تولید اصابت کرد.

وی افزود: مجموعه‌ای از اشکالات این قانون را با مشورت نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاونی کشور بررسی و در ۳۰ محور خلاصه و جمع بندی کردیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهمترین تغییرات اساسی این بخش ایجاد یک سامانه مالیاتی است که سازمان امور مالیاتی مکلف است انجام همه فعالیت‌های خرید و فروش همه را در این سامانه وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *