برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی ره در استان البرز

تمهیدات شهرداری برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

تصویر روز:‌معاون خدمات شهری شهرداری تهران تمهیدات و مجموعه اقدامات شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه مراسم بیست و نهمین بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را تشریح کرد.

به گزارش تصویر روز مهندس مجتبی یزدانی در نشست خبری تشریح اقدامات شهرداری تهران به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)گفت: این دومین سالی است که مراسم ارتحال در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و سال آینده نیز مراسم ارتحال در ماه رمضان برگزار می‌شود.

یزدانی در ادامه گفت: با توجه به این که مراسم ارتحال در ماه مبارک رمضان می باشد؛ قاعدتا برنامه‌های پیش‌بینی شده نیز بر اساس همین ماه انجام خواهد گرفت به طوریکه اصل مراسم ۳ ساعت قبل از افطار در روز ۱۴خرداد ماه برگزار و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس و طی هفته‌های گذشته جلسات متعددی از سوی معاونت خدمات شهری با سایر معاونت‌ها و مناطق برگزار شد و وظایف هر یک از مناطق، سازمان‌ها، ادارات مشخص شده است.

یزدانی تصریح کرد: مناطق ۲،۴،۵،‌۷،۸،۹،۱۰،۱۴،۱۶،۱۱،۱۳،۱۵،۱۷ و ۲۲ در بحث نظافت و نگهداشت محوطه مراسم همکاری خواهند داشت. همچنین در خصوص بحث پذیرایی نیز از ظرفیت مناطق، ۳،۶،۱۲ و ۱۸ و ۲۱ استفاده خواهد شد، ضمن اینکه برای سایر مناطق نیز وظایف جداگانه‌ای پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه افزود:نگهداشت مسیرهای منتهی به حرم بر عهده منطقه ۱۹، برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال در محدوده جماران بر عهده منطقه ۱ و همچنین برپایی مراسم بزرگداشت در محدوده حرم عبدالعظیم حسنی(ع) نیز بر عهده منطقه ۲۰ می باشد.

استقرار ۳هزار تانکر ۲۰ هزار لیتری برای تامین آب مورد نیاز در پهنه های تعیین شده

معاون شهردار تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه رفت و روب و پاکسازی محوطه های حرم مطهر نیز اظهار کرد: نظافت، رفت و روب، علف کشی، حمل زباله، ضایعات، خاک و نخاله در این پهنه صورت گرفته است. همچنین ۳ هزار تانکر ۲۰ هزار لیتری هم برای تامین آب مورد نیاز در این پهنه مستقر شده است.

نصب ۴۰۰ متر مربع چادر به منظور پذیرایی از زائران//توزیع ۶۰ هزار بطری آب و ۶۰ هزار پکیج پذیرایی در زمان افطار در بین زائران

یزدانی از نصب ۴۰۰ متر مربع چادر به منظور پذیرایی از زائران خبر داد و گفت: ۶۰ هزار بطری آب معدنی و ۶۰ هزار پکیج پذیرایی در زمان افطار توسط بسیج شهرداری تهران در بین زائران حرم مطهر توزیع خواهد شد.همچنین بر اساس تمهیدات پیش‌بینی شده پذیرایی از زائران استانی نیز توسط آستان در داخل اتوبوس‌ها انجام خواهد گرفت.

به گفته یزدانی ۳ پردیس فرهنگی با عناوین امام و مردم، سبک زندگی امام و امام و قرآن در قالب برنامه های فرهنگی نیز توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به آماده‌سازی فضای شهری و همچنین بهشت زهرا(س) در آستانه بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) اشاره کرد و افزود: در این زمینه کار با محوریت سازمان زیباسازی انجام می‌شود و طی روزهای آینده بنرهای مراسم در سطح شهر و بهشت زهرا(س) نصب خواهد شد.

یزدانی با اشاره به برنامه های مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در مراسم ارتحال امام(ره) عنوان کرد: هویت بخشی سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت تبلیغی موجود در مناطق، با پیام های فرهنگی متناسب با ایام ارتحال، برگزاری نشست های معرفی و سخنرانی با محوریت گفتمان و ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر با عنوان امام دلها در سرای محلات از جمله این برنامه ها می باشد.

وی در ادامه افزود: اجرای فعالیت‌های دینی و برنامه‌های سلامت از دیگر اقداماتی است که در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) برگزار خواهد شد که در این حوزه نیز از ظرفیت اداره کل خدمات شهرداری تهران، سازمان ورزش، اداره کل امور بانوان، شرکت شهر سالم و … استفاده خواهد شد.

راه اندازی اولین مرکز کنترل ترافیک در سازمان بهشت زهرا(س)/ راه اندازی اپلیکیشن مسیریابی زائران روح الله

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برنامه های سازمان بهشت زهرا(س)  در ۱۴ خردادماه عنوان کرد: مراسم ارتحال از ساعت ۱۶ آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بازسازی و مرمت ۲۰۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، استقرار ۲۵ دستگاه ماشین برقی برای انتقال زائران، استقرار ۲۰ ایستگاه اطلاع رسانی با عنوان “از من بپرسید”، نصب و راه اندازی ۴۲ دستگاه مه پاش پرتابل و ثابت، راه اندازی اپلیکیشن مسیریابی زائران روح الله برای محوطه حرم و راه اندازی اولین مرکز کنترل ترافیک در سازمان بهشت زهرا(س) از جمله اقدامات صورت گرفته در سازمان بهشت زهرا(س) است.

کاهش سرفاصله حرکت قطارها / پیش بینی ۱۰۰ دستگاه تاکسی برای جابجایی زائران در ۴ مسیر

وی با اشاره به برنامه های حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم ارتحال امام(ره) خاطرنشان کرد: در این زمینه از ظرفیت حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس و تاکسی) استفاده خواهد شد .بنابراین با توجه به اینکه ۱۳خرداد ماه نخستین شب قدر برگزار می‌شود، تمهیداتی نیز برای جابجایی شهروندان تهرانی انجام شده است و خطوط ۱،۲،۳،۴ مترو تا ساعت ۶ صبح ۱۴خرداد ماه آمادگی ارائه خدمات خواهند بود.همچنین  در روز ۱۴ خرداد شرکت متروی تهران سرفاصله حرکت قطارها در خط ۱ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از ۷ به ۴ دقیقه کاهش می یابد.

به گفته مجتبی یزدانی این فواصل در خط ۲ به ۶ دقیقه، در خط ۳ به ۹ دقیقه و در خط ۷ به ۴ دقیقه کاهش خواهد یافت تا زائران برای تردد در این روز مشکلی نداشته باشند. همچنین سرویس دهی تا ساعت برگشت مسافران در خطوط مترو تداوم خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: بجز شرکت مترو تهران از ظرفیت تاکسیرانی و اتوبوسرانی استفاده خواهد شد. به طوریکه ۱۰۰ دستگاه تاکسی برای جابجایی زائران در ۴ مسیر از جمله بهشت زهرا – میدان شهدا، پل شهید صنیع‌خانی – سه راه باقر شهر و بلوار سعادت پیش‌بینی شده است.این در حالی است که ۲۰ دستگاه سواری نیز برای انتقال گمشدگان اختصاص یافته است.

یزدانی ادامه داد: در بحث اتوبوسرانی نیز در روز ۱۴ خرداد تمهیداتی برای جابجایی مسافران در عصر همان روز پیش‌بینی شده است ضمن اینکه تعدادی اتوبوس نیز در اختیار ارگان‌ها برای انتقال شهروندان تهرانی به مراسم ارتحال پیش‌بینی شده است.

به گفته یزدانی شرکت شهر سالم نیز بیمارستان صحرایی را در جوار ستاد برگزاری مراسم مستقر و به خدمات رسانی خواهد پرداخت و ۱۰ آمبولانس نیز از طریق شرکت شهر سالم  در این مکان مستقر خواهد شد.

استقرار ۵۰۰نیروی عملیاتی سازمان آتش نشانی،۲۲۰ دستگاه خودروی عملیاتی در ۱۵۰ نقطه از محدوده حرم مطهر و سازمان بهشت زهرا

وی با اشاره به استقرار ۵۰۰نیروی عملیاتی سازمان آتش نشانی عنوان کرد: ۲۲۰ دستگاه خودروی عملیاتی در ۱۵۰ نقطه از محدوده حرم مطهر و سازمان بهشت زهرا(س) برای تامین ایمنی مراسم حضور خواهند داشت.

وی گفت: یگان حفاظت شهرداری نیز با ۳۵۰ نیرو و ۳۵ دستگاه موتورسیکلت و همچنین تعدادی خودرو در محوطه برگزاری مراسم مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس راهور گفت: در این زمینه نیز جلسات خوبی طی روزهای گذشته برای هماهنگی بیشتر و اتخاذ تمهیدات ترافیکی برگزار شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *