einak aftabi

مشخصات عینک آفتابی مناسب + توضیح

تصویر روز: پزشک فوق تخصص چشم گفت: شیشه تیره برای عینک آفتابی از جمله شیشه دودی رنگ، خاکستری و قهوه ای نسبت به رنگ های دیگر برای سلامت چشم ها مناسب تر است.

دکتر علیرضا کشتکار جعفری با اشاره به اهمیت رنگ شیشه عینک آفتابی، افزود: رنگ هایی همچون رنگ صورتی برای عینک آفتابی توصیه نمی شود همچنین اگر رانندگی می کنید عینک آفتابی سبز رنگ هم برای رانندگی خطرناک است. به گزارش ایرنا ، این پزشک فوق تخصص بیماری های چشم به کسانی که به مدت طولانی رانندگی می کنند توصیه کرد که عینک آفتابی با رنگ قهوه ای را به چشم بزنند.

** عینک آفتابی مناسب چه ویژگی هایی دارد

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص ارتباط کیفیت این عینک ها با قیمت آنها اظهارداشت: کیفیت عینک آفتابی مناسب، منوط به ارزان یا گران بودن آن نیست بلکه این عینک ها باید استاندارد باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه عینک آفتابی مناسب و دارای استاندارد را تشخیص دهیم باید آن را در مقابل یک صفحه طرح دار تکان بدهیم و اگر صفحه، موج دار و کج و مج دیده نشد، این عینک قابل استفاده روی چشم هاست.

این چشم پزشک، بخش عمده قیمت عینک را به فریم(قاب) آن مربوط دانست و گفت: شیشه عینک سهم کمتری در قیمت دارد و اگر عینکی مشخصات فوق را داشته باشد در صورت ارزان بودن برای استفاده مناسب است.

کشتکار جعفری اظهار داشت: همچنین اگر بخواهیم بدانیم که عینک آفتابی تیرگی مناسب را دارد یا نه، باید عینک را به چشم بزنیم و در یک اتاق با نور معمولی به آینه نگاه کنیم، وقتی که چشمان خود را در آینه ندیدیم، این عینک قابل استفاده و دارای کیفیت و استاندارد است.

وی، استفاده از عینک آفتابی را برای حفظ سلامت چشم ها ضروری دانست و گفت: شدت نور خورشید باعث کاهش توانایی دید انسان می شود زیرا نور خورشید، اشعه های مضر ماورای بنفش و مادون قرمز دارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اشعه ماورای بنفش برای عدسی داخل چشم و مادون قرمز برای شبکیه چشم مضر است و باعث ایجاد ناخنک و شبه ناخنک چشم می شود.

**آب مروارید و کاهش دید از عوارض عینک نزدن

جعفری خاطرنشان کرد: اشعه ماورای بنفش در عدسی چشم منجر به ایجاد آب مروارید و اشعه مادون قرمز در شبکیه باعث آسیب رساندن به سلول های بینایی و کاهش دید می شود به همین خاطر برای جلوگیری از آسیب های چشمی و پوستی اشعه مضر خورشید وقتی در معرض آفتاب قرار می گیریم باید کلاه بر سر و عینک آفتابی بر چشم داشته باشیم و استفاده از عینک آفتابی برای تمامی افراد حتی کودکان ضروریست.

این فوق تخصص چشم، همچنین توصیه کرد که قاب عینک ، بزرگ انتخاب شود تا بصورت کامل از چشم ها محافظت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *