image news 97509

کرمان موتور مشتریان را سورپرایز کرد + توضیح

تصور روز: برای اولین بار یک شرکت خودروسازی داخلی منافع مشتریان را بر منافع خود ارجح دانست و خسارت ناشی از عقب نشینی شریک کره ای در عمل به تعهداتش را بر خریداران و مشتریانش تحمیل نکرد.

به گزارش تصویر روز ، پس از خروج یک جانبه امریکا از برجام و تهدید شرکت های بین المللی در خصوص همکاری با ایران، شرکتهای متعددی از جمله توتال، بوئینگ، گروه پژو سیتروئن و مارسک و … از بیم قطع دسترسی به بازار مالی و محصولات در امریکا اقدام به تعلیق همکاری با شرکای ایرانی خود کردند که همکاری نوپای کرمان موتور و هیوندای نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دچار اختلال شده است.

بررسی های میدانی نشان می دهد که شرکت کرمان موتور در بهمن ماه ۱۳۹۶(حدود ۵ ماه قبل) اقدام به پیش فروش محدود خودرو هیوندای الانترا تولید داخل با شرایط ۷۰ میلیون تومان پیش دریافت و سود مشارکت ۱۸ و ۱۵ درصد و قیمت ۱۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان با موعد تحویل های عمدتا مرداد و شهریور و مهر ۱۳۹۷ کرده است حال پس از گذشت حدود ۴ ماه به دلیل تعلل شرکت هیوندایی در ارسال قطعات منفصله و به رغم گشایش اعتبارات انجام شده، تحویل خودروهای مذکور با مشکل مواجه شده است.

با مراجعه و تماس با شرکت کرمان موتور برای کسب اطلاع از نحوه تعیین تکلیف مشتریان مذکور متوجه شدیم شرکت مذکور طی بخشنامه ای شرایط بسیار جذاب و حتی فراتر از تعهدات قراردادی خود در چنین مواردی را برای جلب رضایت و اطمینان مشتریان وفادار خود تدوین کرده است.

در این بخشنامه ۴ راهکار برای مشتریان در نظر گرفته شده که به شرح ذیل خلاصه می شود:

در صورتی که مشتریان تمایل به استرداد وجه پرداختی خود داشته باشند، شرکت مبلغ دریافت شده به علاوه سود دوران مشارکت و همچنین مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال پاداش وفاداری به مشتریان پرداخت می کند در حالی که الزام قراردادی فقط مبلغ دریافتی به علاوه سود مشارکت است.

کرمان موتور، هیوندای الانترا

در صورتیکه مشتری تمایل به جایگزینی خودرو با محصولات موجود را داشته باشد ۳ محصول هیوندایی سانتافه(با توجه به تفاوت قیمت زیاد با خودروی الانترا و محدودیت تعدادی فقط برای حداقل ۲ ثبت نام) با قیمت ۳۶۷ میلیون تومان و ۱۰ میلیون تومان تخفیف و جک اس ۵ با قیمت ۱۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۸ میلیون تومان تخفیف و جک اس ۳ با قیمت ۸۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تبدیل کنند که البته قیمت خودروهای مذکور در بازار دارای حاشیه حداقل ۱۵ درصدی است.

همچنین از مشتریان درخواست شده است با توجه به ظرفیت محدود خودروهای قابل تبدیل هر چه سریع تر برای انتخاب و نهایی کردن وضعیت به نمایندگی های کرمان موتور مراجعه کنند.

با بررسی طرح های فوق به نظر می رسد که برای اولین بار یک شرکت خودروسازی در اقدامی بی سابقه و بدیع منافع مشتری را بر منافع خود ارجح دانسته و باید این اتفاق را در صنعت خودروسازی کشور به فال نیک گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *