varedat khodro

۳۷۰۰ شکایت از وارد کنندگان خودرو

تصویر روز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران: از ۳۷۰۰ پرونده شکایت از وارد کنندگان خودرو در تهران به ۲۷۰۰ مورد به طور کامل رسیدگی و به تعزیرات معرفی شده است.

 یدالله صادقی در مصاحبه با صدا و سیما افزود: این شکایت ها مربوط به عمل نکردن به تعهدها یا گرانفروشی بوده است و مابقی پرونده ها هر روز ۱۵۰ مورد بررسی و به تعزیرات فرستاده می شود.
وی گفت: برخی از این وارد کنندگان از ارز متقاضی استفاده و در سال ۹۶ ثبت سفارش کرده اند اما با قیمت های متفاوتی خودروی خود را عرضه کرده اند.
صادقی با بیان اینکه بیشتر تخلفات ارزی مربوط به موبایل و خودرو بوده است افزود: در این دو بخش کمیته هایی تشکیل شده و برای موبایل نیز ۴۰ شرکت وارد کننده عمده بررسی شده اند که ۳۵ شرکت مربوط به استان تهران بوده است.
وی گفت: بررسی شرکت های وارد کننده موبایل در مراحل انتهایی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده در حال تعیین قیمت است تا تفاوت قیمت مصوب با قیمت فروخته شده مشخص شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: این وارد کنندگان ۲۲۴ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه را توزیع کرده اند و ۹۴ هزار دستگاه در انبارها موجودی دارند که باید با قیمت مصوب عرضه شود.
صادقی گفت: هفته آینده پرونده این شرکت ها به تعزیرات ارسال می شود تا طبق قانون با آنها برخورد شود و پس از آن فراخوانی از سوی ما یا خود نمایندگی ها صورت می گیرد تا خسارت خریداران را جبران کنند.
وی افزود: شرکت ها دو برابر میزان گرانفروشی جریمه خواهند شد و باید خسارت خریداران را نیز جبران کنند.
صادقی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: رصد بازار در حوزه های مختلف از جمله کالاهای اساسی انجام می شود، با این حال در مواد غذایی و کالاهای اساسی نوسان قیمتی زیادی نداشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *