garmay hava

گرما ایران را در برمی گیرد / نگرانی از تأمین برق کشور

تصویر روز: هوا در این هفته گرم تر می شود و در شرایطی که بیشترین میزان مصرف برق در ساعات پیک، مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است؛ این موضوع مسئولان را نسبت به تأمین برق ایران در چهارمین هفته تابستان نگران کرده است.

به گزارش  تسنیم، طبق پیش بینی کارشناسان سازمان هواشناسی، روند افزایش دما در بیشتر نقاط کشور تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و در کل، هفته ای گرم تر از هفته های قبل را در پیش داریم.

دمای هوا تا روز سه شنبه در برخی از نقاط کشور، به ویژه در تهران، گرمتر می شود. پیش بینی شده که در تهران دمای هوا به بالای ۴۰ درجه می رسد و در برخی مناطق مانند شیراز، اهواز بندرعباس و مشهد مقدس، هوا نسبت به هفته پیش اندکی گرمتر می شود. این افزایش دما، در شرایطی که بیشترین میزان مصرف برق در ساعات پیک، مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است؛ مسئولان را نسبت به تأمین برق ایران در چهارمین هفته تابستان نگران کرده است.

شرکت توانیر پیرو این موضوع اطلاعیه ای صادر کرد. متن این اطلاعیه بدین شرح است: ” با بالا رفتن دمای هوا، مصرف برق نیز به صورت تصاعدی افزایش می یابد که بیشترین علت آن استفاده از وسایل سرمایشی است. در تهران هر یک درجه افزایش دما، باعث بالارفتن ۲۰۰ مگاواتی مصرف برق می شود. این روند در کل کشور، گاه به بیش از ۱۵۰۰ مگاوات می رسد .

1 thoughts on “گرما ایران را در برمی گیرد / نگرانی از تأمین برق کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *