hidari.tamin

صدور ۱۵۰۰ دفترچه تامین اجتماعی بصورت غیر حضوری

تصویر روز: نام تأمین اجتماعی در بین اقشارمختلف جامعه بیش از اینکه با نام این سازمان شناخته شود ، با دفترچه‌های بیمه آن گره خورده است.

دفاتر اصلی و شعب کارگزاری بیمه تأمین اجتماعی روزانه مملو از افرادی است که مجبورند بخاطر طی یک فرایند ساده تمدید ، تجدید و یا صدور دفترچه بیمه بخشی از ساعات کاری خود را در این دفاترمعطل شوند. متاسفانه به دلیل عدم استفاده از روش های نوین از جمله صدور غیر حضوری دفترچه ها ی بیمه ، تا پیش از این برای انجام همین فرایند ساده تعویض دفاتر بیمه در شعب کارگزاری تأمین اجتماعی زمانی بیش از ۳ساعت نیاز بود. ضمن اینکه اگر نبود برق و قطع سیستم های ادرای را نیز به این زمان اضافه کنیم ، متوجه خواهید شد برای انجام همین کار به ظاهر ساده ، چند ساعت از زمان مفید افراد در شعب کارگزاری از دست می رفت.
اما خوشبختانه با همت و پی گیری مسئولان سازمان تامین اجتماعی به ویژه سرکار خانم ناهید حیدری مدیر کل جوان و سخت کوش غرب تهران بزرگ ، طرح صدور غیرحضوری دفترچه های تامین اجتماعی اجتماعی به منظور ارایه خدمات بهتر به بیمه شدگان و با بهره گیری از فناوری های روز برای نخستین بار در این اداره کل آغاز شد.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب استان تهران در بازدید از غرفه این سازمان در الکامپ با ابراز خرسندی از به بارنشینی اجرای طرح صدور دفتر غیرحضوری برای نخستین بار در اداره کل غرب تهران بزرگ بیان کرد: از هفته تامین اجتماعی سال جاری تاکنون ١۵٠٠ دفترچه بیمه درمانی به صورت اینترنتی و غیرحضوری ثبت، صادر و توزیع شده است.
ناهید حیدری گفت: استفاده از آی. تی و تکنولوژی امروزه یک الزام است و سازمان با آگاهی از این موضوع در پیشبرد اهداف خود بهره جسته است و تمام تلاش و اولویت خویش را برای تحقق اهداف سند راهبردی و استراتژیک خود که یکی از اهداف آن بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات است، به کار گرفته است.
وی افزود: اگر بخواهم از آخرین دستاورد سازمان یاد کنم؛ بحث صدور دفاتر درمانی به صورت غیرحضوری از طریق وب سرویس و تلفن گویا است که اتفاق بسیار بزرگی است و با درخواست مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در اداره کل غرب تهران بزرگ کلید زده شد و صفر تا صد آن از طراحی،‌ الگوریتم و پیاده‌سازی آن توسط همکاران متخصص، خوش‌فکر و سختکوش اداره تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ انجام گردیده و خوشبختانه در هفته تامین اجتماعی سال جاری رونمایی شد.
حیدری گفت: از هفته تامین اجتماعی و زمان رونمایی آن تاکنون ١۵٠٠ جلد دفترچه غیرحضوری ثبت سفارش آنها انجام و توزیع شده‌ است.
وی افزود: ثبت سفارش غیرحضوری است و در صورتی که سفارش‌دهنده به دریافت غیرحضوری تمایل داشته باشد، دفترچه از طریق موزعین آموزش‌دیده کارگزاری تهران درب منزل در تهران تحویل داده می‌شود.
حیدری تاکید کرد: در سیستم تلفن گویا هم که اولین بار در اداره کل در هفته تامین اجتماعی امسال رونمایی شد، کلیه اصوات تبدیل به داده و دیتا می‌شوند و بر اساس دیتاهایی که تولید می‌شود، امکان ارائه خدمات غیرحضوری و صدر دفترچه امکان‌پذیر می‌گردد.

شایان ذکر است بررسی های صورت گرفته نشان می دهد طرح صدور غیر حضوری دفترچه های تامین اجتماعی با استقبال گسترده افراد تحت پوشش این سازمان روبرو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *