بی‌ اشتهایی مشتریان به خرید خودرو

تصویر روز: اعلام قیمت‌های جدید به خودروسازان هم نتوانست روی بازار خودرو اثر گذارد.

دو سه سالی است که بازار خودرو در رکودی عمیق به سر می‌برد و اعمال هر گونه سیاست تاکنون روی عبور صنعت خودرو از گردنه رکود موثر نبوده است؛ تا جایی که حتی مصوبه افزایش قیمت شورای رقابت نیز به دلیل رکود حاکم بر بازار خودرو، نتوانست اثری روی این بازار بگذارد.

این در شرایطی است که به طور معمول زمانی که کارخانه‌های خودروسازی اقدام به افزایش قیمت خودروها می‌کردند، به دنبال آن قیمت خودرو در بازار هم افزایش پیدا می‌کرد.

اغلب فعالان بازار خودرو معتقدند که افت معاملات کاملا محسوس است و مردم کمترین تمایل را برای خرید یا فروش خودرو دارند.

در این میان، البته کارشناسان عنوان می‌کنند که راه خروج صنعت خودرو از رکود، مشارکت با سرمایه‌گذاران و خودروسازان خارجی است و تا زمانی که این صنعت به سمت رقابتی شدن نرود، رشد نخواهد کرد.

کارشناسان تاکید دارند که این‌که با سوبسید و پرداخت وام مشتریان را به سمت خرید خودرو کشاند را نمی‌توان تحریک تقاضا دانست. بر این اساس، خودروسازان چاره‌ای جز بهبود سطح استانداردها و افزایش کیفیت تولیدات خود ندارند.

در این میان، بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو حاکی از آن است که پژو ۲۰۶ تیپ۵ با قیمت ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژو۴۰۵ دوگانه‌سوز با قیمت ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پژو۴۰۵ بنزینی با قیمت ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پژوپارس LX با قیمت ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پژوپارس سال دوگانه‌سوز با قیمت ۳۸ میلیون تومان فروخته می‌شود.

همچنین سمند ال‌ایکس EF7 حدود ۳۰ میلیون و ۲۸۳ هزار تومان، تندر۹۰ E2 حدود ۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید SE131 تقریبا ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پراید SE141 حدود ۱۹ میلیون و ۶۵۰ میلیون تومان، تیبا SX2 حدود ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، تیبا SX دوگانه‌سوز حدود ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. خبر ان لاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *