anfolanza

ویروس آنفلوآنزا هر سال تغییر شکل می‌دهد

تصویر روز: ویروس آنفلوانزا هر ساله تغییرات ژنتیکی در خود ایجاد می‌کند و ما هر سال با انواع تازه‌ای از ویروس مقاوم به واکسن‌های قبلی مواجه می‌شویم.

به گزارش تصویر روز محمدرضا مسجدی در حاشیه مراسم معرفی واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا و در مصاحبه با صدا و سیما افزود: هر سال با آغاز فصل سرما موجی از شیوع آنفولانزا در کشور دیده می شود این ویروس می تواند برای گروه هایی نظیر خردسالان، کهنسالان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری های خاص عوارض جدی و خطرناکی را ایجاد کند.

دبیر شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌ها غیرواگیر گفت: ویروس آنفلوانزا این خصوصیت را دارد که هر ساله تغییرات ژنتیکی در خود ایجاد کند و برای همین ما هر سال با انواع تازه ای از ویروس که مقاوم به واکسن های قبلی است مواجه می شویم.

وی گفت: هر سال تلاش می شود تا واکسن های جدید برای انواع آنفولانزا تولید شود که واکسن چهار ظرفیتی یکی از آنهاست و می تواند پوشش وسیع تری نسبت به واکسن های قبلی داشته باشد.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران افزود: تولید واکسن آنفولانزا جزو برنامه های وزارت بهداشت است و امیدواریم بزودی در کشورمان این واکسن ها را تولید و عرضه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *