hava

هفته آینده هوا خنک‌تر می‌شود

تصویر روز: کارشناس هواشناسی اعلام کرد: هفته آینده نسبت به این هفته هوا خنک‌تر خواهد بود.

محمد اصغری در مصاحبه با صدا و سیما، افزود: در ۲۴ ساعت­ گذشته از نظر بارش در بیشتر مناطق کشور­ و اکثر استان‌ها جوی نسبتاً پایداری حاکم بود.

وی گفت: در ارتفاعات شرقی البرز مثل کیاسر، آلاشت، پل سفید و مینودشت­، بارش به شکل ضعیف وجود داشت و در ۲۴ ساعات آینده همین روند بارشی تکرار خواهد شد، البته همراه با آن، افزایش دما نیز داریم؛ افزایش دما در سواحل دریای خزر­ و نیمه غربی در امروز و فردا رشد قابل توجهی دارد.

اصغری افزود: در نیمه شرقی با توجه به حاکم شدن باد‌های شمالی کاهش دما را پیش بینی می‌کنیم، این باد‌ها به قدری شدید هستند که در شرق کشور مثل زابل، هامون و نیمروز همراه با خیزش گرد و خاک و حتی طوفان است.

وی گفت: میزان سرعت باد در­ شرق کشور به بیش از ۱۰۰ کیلومتر­ در ساعاتی طی امروز و فردا می­ رسد، با توجه به این مسئله توصیه می‌کنم اگر ضرورت ندارد امروز در جاده‌های مواصلاتی بین خراسان جنوبی – سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان – کرمان و کرمان- خراسان جنوبی رفت و آمد نکنید، زیرا احتمال کاهش سطح کیفی دید وجود دارد.

کارشناس هواشناسی افزود: آب‌های شرقی دریای عمان مواج است و پدیده شرجی بودن را برای بوشهر و خراسان طی امروز و فردا پیش بینی کردیم، همین طور در نواحی غربی در شهر‌های ایلام، کرمانشاه و کردستان با غبار انتقالی از آن طرف آب‌ها مواجه خواهیم بود.

اصغری گفت: از جمعه بعد از ظهر موج جدیدی از بارش‌ها وارد کشور می‌شود و این موضوع کاهش دما را در­ پی دارد؛ این وضع­ در اردبیل و آذربایجان شرقی بیشتر محسوس است و به تدریج کرانه‌های دریای خزر را در بر می‌گیرد که باید منتظر خنک شدن باشیم و این خنکی را از یکشنبه در کرانه‌های شرقی دریای خزر پیش بینی کردیم و منتظر هستیم هفته ­آینده با خنکی نسبی نسبت به این هفته روبرو شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *