tolid.5

اعطای تسهیلات ۶ درصدی به واحد‌های تولیدی

تصویر روز: معاون وزیر صنعت اعلام کرد: به زودی به واحد‌های تولیدی تسهیلات ۶ درصدی اعطا می‌شود.

به گزارش صداوسیما معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در بازدید از شهرک های صنعتی سمیرم و در آیین آغاز ساخت شهرک صنعتی بیده بخش دناکوه حمایت از تولید ملی را یکی از اولویت های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال، تنها پنج درصد هزینه خرید زمین در شهرک های صنعتی از استارت آپها و مراکز دانش بنیان دریافت می شود.

صادق نجفی به مشکل بسیاری از واحدهای تولید در زمینه تامین مواد اولیه نیز اشاره کرد و افزود: استفاده از ارز ثانویه برای پتروشیمی فولاد و مواد اولیه در دستور کار دولت قرار گرفته تا این مشکل رفع و قیمت ها کاهش یابد. وی اضافه کرد: به منظور حمایت از تولید و راه اندازی واحدهای تعطیل شده توافق نامه ای با قوه قضاییه منعقد شده که هیچ بانکی حق تعطیل کردن هیچ واحد تولیدی را ندارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: طبق توافق نامه ای با استانداران بر اساس آمایش سرزمین و ظرفیت های مناطق مختلف وزارت صنعت واحدهای تولید را با مشارکت بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و ارزش افزوده در این مناطق ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: در استان اصفهان بیش از ۵۵واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل شده بود راه اندازی و شروع به کارکرد و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۰۰واحد تولید دیگر که تعطیل شده بود شروع به کار کنند. صادق نجفی یکی از مشکلات شهرک های صنعتی این شهرستان را کمبود آب بیان کرد و گفت: با قرار داد ۳۸میلیارد ریالی که با اداره آبفای شهری بسته شده مشکل آب شهرک صنعتی این شهرستان به زودی رفع خواهد شد.

وی به آغاز ساخت شهرک صنعتی بیده بخش دنا کوه شهرستان سمیرم هم اشاره کردو افزود: ساخت این شهرک در زمینی به مساحت ۱۲هکتار با بیش از پنجاه میلیارد ریال هزینه بخش خصوصی آغاز شد. صادق نجفی پیش بینی کرد: با توجه به وجود محصول مرغوب سیب در شهرستان سمیرم به خصوص دنا کوه ایجاد ناحیه صنعتی و احداث کارخانجات صنایع تبدیلی و سردخانه مورد نیاز این بخش است که تا شش ماه آینده به بهره برداری می رسد. بخش دنا کوه در فاصله ۱۲۰کیلومتری شهر سمیرم و در فاصله ۲۸۰کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *